پنجشنبه 23 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چگونه حماس برای جاسوسی به اغوای جنسی نظامیان اسرائیلی مبادرت می‌کند

14063091123.jpg
بی بی سی - به گفته دستگاه‌های امنیتی اسرائیل، گروه‌ فلسطینی حماس با توسل به اغوای جنسی نظامیان اسرائیلی، به جاسوسی و کسب اطلاعات از آنان مبادرت می‌کند.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، مقامات اطلاعاتی این کشور از کشف طرحی توسط حماس خبر داده‌اند که طبق آن، افرادی ضمن برقراری ارتباط اینترنتی با نظامیان اسرائیلی، وانمود می‌کنند که زنان مشتاق آشنایی با آنان هستند و به این ترتیب در صدد نفوذ و هک تلفن‌های هوشمند آنان برمی‌آیند.

منابع اطلاعاتی اسرائیل گفته‌اند که برای این منظور، افراد وابسته به جنبش حماس از طریق فیسبوک، نظامیان اسرائیلی را ردگیری و سپس تصاویری از زنان جذاب را به تلفن‌های آنان ارسال کرده‌اند با این هدف که این نظامیان یک برنامه چت اینترنتی را در تلفن همراه خود نصب کنند. حماس از طریق نصب این برنامه، در صدد نفوذ به این تلفن‌ها بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات اطلاعاتی که از آنان نام برده نشده نوشته‌ اند که تعدادی از نظامیان اسرائیلی فریب این برنامه را خورده‌اند هرچند تاکید داشته‌اند که آنان از نظامیان رتبه پائین ارتش بوده‌اند.

این مقامات گفته اند که خسارتی که تاکنون از این طریق به امنیت اسرائیل وارد شده اندک بوده اما این روش بالقوه می‌تواند آسیب‌های عمده در پی داشته باشد و به همین دلیل هم هشدارهای لازم به نفرات ارتش داده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به اعتقاد منابع امنیتی اسرائیلی، هدف اصلی حماس کسب اطلاعات در مورد تمرین‌ها، تحرکات و تسلیحات مورد استفاده ارتش این کشور در غزه بوده است.

در جلسه توجیهی که افسران اطلاعاتی ارتش اسرائیل برای گروهی از خبرنگاران تشکیل دادند، تصاویری از زن‌های واقعی را، که بسیاری از آنان در لباس شنا بودند و عینک آفتابی به چشم داشتند، همراه با پیام‌های اغواگرایانه را نشان دادند و گفتند که اینها نمونه‌‌ای از پیام‌هایی است که حماس برای نظامیان اسرائیلی ارسال کرده است.

در هر مورد پس از ارسال چند پیام، از نظامی اسرائیلی خواسته شد تا یک برنامه ساده چت ویدیوئی را نصب کند که به گفته افسران اطلاعاتی اسرائیل، به ماموران حماس امکان می‌داد تا به دوربین و میکروفون موبایل این فرد نظامی دسترسی پیدا کند.

سخنگوی حماس از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری ورزیده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016