یکشنبه 18 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سی ونهمين جشنواره بين المللی فيلم رتردام در هلند، ۴ فيلم بلند ايرانی در اين جشنواره به نمايش درآمد، محمود زهباری

سی و نهمين فستيوال بين المللی فيلم هلند، پس از۱۲ روز و با نمابش حدود ۳۸۰ فيلم بلند و۲۰۰ فيلم کوتاه امروزبه کارخود پايان داد و فيلم های:
از کاستاريکا Agua fría de mar
از تايلند Mundane History
از مکزيک Alamar
جايزه اصلی جشنواره، يعنی ببر طلايی را از آن خود کردند و جايزه مردمی جشنواره به فيلم اسپانيايی Yo, tambien تعلق گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درجشنواره امسال، ايران با ۴ فيلم بلند و۱ فيلم کوتاه حضور داشت. فيلمهای ايرانی جزو ۱۵ فيلم بخش اصلی مسابقه نبودند ولی درميان ۱۰۰ فيلم بخش مردمی فستيوال که يکی از بخش های مهم جشنواره می باشد، جای داشتند. هر چند اين فيلم ها رتبه های پنجم تا چهل و يکم اين بخش از مسابقه را داشتند و به جز فيلم زنان بدون مردان که رتبه پنجم جدول را داشت، بقيه حتی جزو ده فيلم اول مسابقه هم نبودند ولی به نظر می رسد که اين فيلمها در ميان ايرانيان شرکت کننده در جشنواره از استقبال خوبی برخوردار گرديدند.
فيلم " هيچکس از گربه های ايرانی خبر ندارد" ساخته آقای بهمن قبادی ، گروهای موسيقی زير زمينی ايران را به تصوير کشيده است. داستان فيلم در مورد زوج جوان هنرمندی است که برای برگزاری کنسرت موسيقی اشان درخارج کشور، در تلاش برای يافتن راهی برای خروج از کشور هستند. کارگردان پا به پای داستان فيلم و مشکلاتی که اين زوج برای گرفتن ويزای غير قانونی دارند، تصويری گويا و دردناک از محدوديت ها، خطرات ودر همين حال شور و پشتکارو ابتکاراين انبوه هنرمندان جوان ارائه می دهد. آقای قبادی که خود همراه با نامزدش خانم رکسانا صابری، در اين جشنواره حضور داشت، درپايان اولين نمايش فيلم ، ضمن توضيحاتی در مورد فيلم به سئوال شرکت کنندگان پاسخ داد. آقای قبادی که نمايش اين فيلم را به مبارزات اخير مردم ايران تقديم کرد، در مورد گروهای بيشمار موسيقی زيرزمينی اظهار داشت : من توانستم فقط بخش اندکی از بيش از ۳۰۰۰ گروه کوچک و بزرگ موسيقی زيرزمينی ايران را به نمايش بگذارم.
ديگر فيلم حاضر در جشنواره فيلم " زنان بدون مردان" ساخته خانم شيرين نشاط بود.اين فيلم که بر اساس داستانی از خانم پارسی پورساخته شده، داستان سرنوشت دردناک زنان در جامعه مردسالارايران می باشد. داستان فيلم درزمان انتهای دولت مصدق و کودتای مرداد ۱۳۳۲ می گذرد وکارگردان مشخص نمی کند آيا پس از ۵۶ سال و در شرايطی که زنان ايران امروز در صف اول مبارزه آزاديخواهی ملت ايران قرار دارند، باز هم فيلم می تواند تصويری از زنان امروز ايران باشد؟ خانم پارسی پور و خانم نشاط در اکران ها حضور داشتند وخانم نشاط ضمن توضيحاتی در مورد فيلم به سئوالات حاضرين پاسخ داد.
فيلم های " تهران برای فروش" ساخته خانم گراناز موسوی و" روزهای سبز" ساخته خانم حنا مخملباف از ديگر فيلم های حاضر در جشنواره بودند که مورد توجه زياد ايرانيان قرار گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016