دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون گردشگری ميراث فرهنگی: اگر می‌خواستيم ورود گردشگران را آزاد کنيم بيش از ۲ونيم ميليون گردشگر داشتيم، ايلنا

- اگر ما می‌خواستيم در ايران ورود گردشگر خارجی را آزاد کنيم هم‌اکنون آمار گردشگران ورودی ما چيزی بيشتر از ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار گردشگر بود
- معتقديم گردشگری توزيع عادلانه ثروت است.


ايلنا: ايران بواسطه برخورداری از فرهنگ و تمدن غنی دارای يک برند گردشگری فرهنگی است و گردشگران خارجی با نگاه فرهنگی به ايران سفر می‌کنند.
به گزارش ايلنا، سيدرضا موسوی، معاون گردشگری سازمان ميراث‌فرهنگی کشور در مراسم افتتاح نشست مشترک شورای هماهنگی تشکل‌های مراکز اقامتی،‌ کانون سراسری انجمن‌های صنفی و مديران انجمن‌های تغذيه ، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور،‌ از ورود گردشگر خارجی به‌عنوان دغدغه مسئولان و دست‌اندر‌کاران اين صنعت ياد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه امروز گردشگری با عنوان يک صنعت برای تمام کشورها به شمار می‌رود، تصريح کرد: زمانی کشورها به‌واسطه برخورداری از نفت و منابع نفتی در دنيا مطرح بودند و کشورهای فاقد نفت به‌عنوان کشورهای فقير محسوب می‌شدند، اما امروزه رويکرد گذشته عوض شده و صنعت نفت جای خود را به گردشگری داده است.
اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگی اضافه کرد: اما در اين حوزه برخی کشورها آنقدر شتابان حرکت کردند که به‌واسطه ورود بدون برنامه‌ريزی گردشگران، فرهنگ آن کشور دچار تغيير شد و اين به‌دليل نداشتن پشتوانه فرهنگی بود.
وی با بيان اينکه افزايش گردشگر در برخی کشورها اگر چه برای آنها منافع مالی بسياری را به‌دنبال داشته، اما آسيب‌های اجتماعی را نيز به آن کشور وارد کرده است، افزود: اگر ما می‌خواستيم در ايران ورود گردشگر خارجی را آزاد کنيم هم اکنون آمار گردشگران ورودی ما چيزی بيشتر از ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار گردشگر بود.
موسوی يادآور شد: گردشگری که به ايران سفر می‌کند می‌داند که ايران کشوری فرهنگی است و در غالب توريسم فرهنگی به ايران وارد می‌شود و بنابراين لازم است با برنامه‌ريزی هر چه بيشتر به توسعه اين حوزه از گردشگری کمک کنيم.
معاون گردشگری خاطر نشان کرد: امروز و برای نخستين بار طی چندين سال گذشته دور هم جمع شده‌ايم تا تشکل واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی را ايجاد کنيم تا با توسعه گردشگری، مردم ما از درآمد حاصل از آن ذينفع شوند؛ چرا که معتقديم گردشگری توزيع عادلانه ثروت است.
وی افزود: در سال ۸۸ اعلام کرديم که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی بخشی از اختيارات خود را در سال ۸۹ به بخش خصوصی واگذار می‌کنيم تا از اين طريق معاونت گردشگری به عنوان يک بخش حاکميتی بر عملکرد بخش خصوصی نظارت داشته باشد.
وی همچنين به توسعه گردشگری زيارتی اشاره کرد و افزود: در دنيا بيش از ۳۰۰ميليون شيعه وجود دارد که اگر بتوانيم ۱۰ درصد آنها را در غالب گردشگر زيارتی به کشور جذب کنيم ‌به اين ترتيب تعداد ۱۰ ميليون گردشگر نيز از سند چشم‌انداز جلوتر می‌رويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016