یکشنبه 6 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار ساجدی نيا: کشف روزانه سه تن انواع مواد مخدر در کشور، تهران ۴۰۰ هزار معتاد دارد، مهر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اينکه روزانه سه تن انواع مواد مخدر در کشور کشف می‌شود گفت: ۵۶ درصد کشفيات مواد مخدر مربوط به استان تهران است.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسين ساجدی نيا فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ صبح يکشنبه در مراسم امحای مواد مخدر کشف شده در تهران گفت: استان تهران با ۱۹ هزار کيلومتر مساحت و ۱۳ ميليون جمعيت ثابت و پنج ميليون جمعيت شناور دارای ۴۰۰ هزار معتاد ثبت شده و تعدادی معتاد تفننی است.

وی ادامه داد: کشت مواد مخدر در افغانستان در سال جاری به علت آفتی که به مزارع زده شده بود کاهش يافته که اين امر موجب شده تا قيمت مواد مخدر از ۷۸ دلار به ۱۳۴ دلار در سال جاری برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ساجدی نيا گفت: در سال گذشته هزار و ۶۷ تن ترياک در کشور کشف شده که اين رقم در سال ۸۷ هزار و ۳۳ تن بود.

وی ادامه داد: ورود مواد صنعتی در سال گذشته در کشور افزايش يافته که اين امر وضعيت خوبی نداشته است.

روزانه بيش از سه تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: روزانه بالغ بر سه تن انواع مواد مخدر در کشور کشف می‌شود که بيش از ۸۲ درصد آن توسط نيروی انتظامی کشف می‌شود.

وی گفت: بيشترين کشفيات مواد مخدر در استانهای سيستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و تهران بوده است.

ساجدی نيا با اشاره به کشفيات شيشه گفت: در سال ۸۷، ۱۷۸ هزار و ۶۶۰ کيلوگرم شيشه و در سال گذشته ۹۶۸ کيلوگرم شيشه در کشور کشف شده که بيشترين مواد کشف شده در استانهای تهران، خراسان، آذربايجان غربی، فارس، اصفهان و آذربايجان شرقی بوده است.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در سال ۸۷، دو هزار و ۱۱۶ کيلوگرم کراک و در سال ۸۸ ، ۶ هزار و ۸۶۷ کيلوگرم کراک در کشور کشف شده به طوری که کشفيات کراک ۱۲۱ درصد افزايش داشته است.

وی افزود: هزار و ۸۳ کيلوگرم کراک در تهران کشف شده که اين رقم ۱۹ درصد کشفيات کراک را شامل می‌شود.

ساجدی نيا با اشاره به دستگيری قاچاقچيان گفت: قاچاقچيان دستگير شده در سال ۸۷، ۲۴۹ هزار و ۸۴۴ نفر بودند که اين رقم در سال گذشته با ۱۴ درصد کاهش به ۲۱۳ هزار و ۹۳۲ نفر در سال گذشته رسيد. همچنين معتادان دستگير شده نيز در سال ۸۷، ۲ هزار و ۴۱۲ نفر بودند که در سال ۸۸ اين رقم تغييری نداشت.

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در سال گذشته هزار و ۴۸۰ اتباع بيگانه در استان تهران دستگير شدند که اين رقم بيش از ۵/۵۱ درصد دستگيرشدگان اتباع بيگانه را شامل می‌‌شود.

ساجدی نيا تصريح کرد: در سال گذشته ۲۶۴ باند تهيه و توزيع مواد مخدر در کشور شناسايی و منهدم و هزار و ۷۱۷ درگيری مسلحانه نيز در کشور شکل گرفت که اين درگيريها موجب کشته شدن ۲۱۴ شرور و زخمی شدن ۳۸ نفر شد.

وی ادامه داد: در اين درگيريها ۳۴ تن از پرسنل نيروی انتظامی و چهار نفر از بسيجی‌ها شهيد و ۴۹ نفر نيز مجروح شدند.

ساجدی نيا با اشاره به اقدامات مقابله‌ای در مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر بزرگترين مجموعه‌ای که برای درمان معتادان در استان تهران وجود دارد مجموعه شفق بوده که ظرفيت پذيرش دو هزار معتاد را دارد و در حال حاضر نيز هزار معتاد در سال جاری به اين مرکز برای درمان فرستاده شدند.

وی گفت: ۵۶ درصد کشفيات مواد مخدر در استان تهران کشف می‌شود و دوهزار و ۲۸۰ درصد نيز کشفيات دستگيری‌ها در سال گذشته مربوط به مواد روانگردان در استان تهران رشد داشته است.

ساجدی نيا با اشاره به نقاط آلوده در تهران گفت: به طور مجموع ۶۵ نقطه مشهور به تهيه و توزيع مواد در سطح استان تهران وجود دارد که اين نقاط شامل ۱۰ نقطه استانی، ۲۱ نقطه منطقه‌ای و ۳۴ نقطه محلی است که اين نقاط در سال جاری پاکسازی می شوند.

وی با اشاره به آمار زندانيان معتاد در زندانهای استان تهران گفت: در سال ۸۷ سهم معتادان در زندانهای استان تهران ۹۳/۴۱ درصد بوده که اين رقم در سال گذشته با تلقی شدن معتادان به عنوان يک بيمار به ۴۰ درصد کاهش يافت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پاکسازی دره فرحزاد گفت: در سال جاری بيش از ۷۰۰ نيروی عملياتی به اين منطقه اعزام شدند و با پاکسازی ۱۵ آلونک تهيه و توزيع مواد مخدر موفق به دستگيری ۱۲۸ نفر و کشف هزار و ۱۹۲ کيلوگرم انواع مواد مخدر شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016