دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد صدور ويزای شنگن فرهنگی برای اهالی فرهنگ و هنر، مهر

ساری - خبرگزاری مهر: رئيس موسسه فرهنگی اکو گفت: صدور ويزای شينگن فرهنگی را به وزارت امور خارجه پيشنهاد داديم تا نخبگان فرهنگی کشورها به راحتی در مرزها تردد کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ايوبی پيش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد برگزاری ششمين جشنواره بين المللی مجسمه های شنی افزود: اين پيشنهاد با استقبال وزارت امور خارجه روبرو شده و اميدواريم با تعامل با ساير کشورها، مرزها را برای اهالی فرهنگ و هنر برداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه سيمرغ نام پيشنهادی برای اين شنگن است يادآور شد: از نام هايی که از سوی هنرمندان و فرهيختگان برای شنگن فرهنگی پيشنهاد شود، استقبال می کنيم.

ايوبی از ارسال فراخوان ششمين جشنواره مجسمه های شنی به ۱۰ کشور عضو اکو خبر داد و تصريح کرد: در نشستی که پيرامون نمايشگاه خوشنويسی اکو برگزار شد از کشورهای عضو برای حضور در جشنواره مجسمه های شنی دعوت کرديم.

وی به رويکرد استانی موسسه فرهنگی اکو اشاره کرد و اظهار داشت : در جشنواره خوشنويسی اکو، قزوين را به عنوان مرکز فعاليت های خوشنويسی معرفی کرديم و از آثار منتخب دو سالانه اين استان بهره خواهيم برد.

ايوبی خاطرنشان کرد: ايران فقط تهران نيست و بايد به تمرکز زدايی در عرصه فرهنگ و هنر توجه ويژه ای داشت.

رئيس موسسه فرهنگی اکو به قابليتهای مازندران در برگزاری رويدادهای فرهنگی و هنری اکو اشاره کرد و گفت: همسايگی اين استان با کشورهای حاشيه دريای خزر، گردشگر پذير بودن و داشته های غنی فرهنگی فرصت مناسبی برای برپايی رويدادهای بين المللی فرهنگی و هنری را فراهم می کند.

وی درباره راه اندازی دفتر موسسه فرهنگی اکو در مازندران افزود: دفاتر موسسه در شيراز و اصفهان افتتاح شده و سياست ما گسترش اکو و احداث نمايندگی در استان ها نبوده و موسسه فرهنگی اکو برای هرگونه فعاليتهای مشترک فرهنگی و هنری آمادگی دارد.

ايوبی برای همکاری با دبيرخانه جشنواره بين المللی فيلم کوتاه وارش که آبان ماه در مازندران برگزار می شود اعلام آمادگی کرد و تصريح کرد: حضور فعال در رويدادهايی که از مؤلفه های لازم فراملی برخوردار باشند، رويکرد موسسه فرهنگی اکو است.

وی بر ضرورت تقويت و کارآمدی هر چه بيشتر دبيرخانه جشنواره بين المللی مجسمه های شنی تاکيد کرد و يادآور شد: با برنامه ريزی منسجم می توان اين رويداد را علاوه بر ايران در چند کشور نيز اجرا کرد.

ايوبی در ادامه به ضرورت مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی با ساير کشورها اشاره کرد و گفت: ارتباط تاريخی کهن و فراگيری ميان ايران با کشورهای اطراف وجود دارد و ادبيات، هنر و علم ايرانيان در اين کشورها به وضوح عيان است و بايد اين مشترکات فرهنگی را برای نزديکی ملت های منطقه تقويت کرد.

ايوبی شناخت اهالی فرهنگ و هنر و علاقمندان را از فعاليت های موسسه فرهنگی اکو مثبت و اميدبخش ارزيابی کرد و اظهار داشت: مقر سازمان منطقه ای اکو در ايران واقع شده و بنابراين بايد با ارائه تصويری روشن از فعاليتها، در راستای معرفی تاثيرگذار اکو کوشيد و به اين ناشناخته بودن پايان بخشيد.

وی از تعامل با هنرمندان عرصه های مختلف، اعزام گروه ۶۰ نفره گردشگری، علمی و فرهنگی از دانشگاه تهران به تاجيکستان، کنسرتهای موسيقی مشترک و تشکيل ارکستر سمفونيک اکو به عنوان ديگر فعاليتهای در دست اجرای موسسه فرهنگی اکو ياد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016