پنجشنبه 7 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشي از حاشيه‌ و متن اولين اجراي عمومي «اركستر فيلارمونيك شهر تهران»، ايسنا

اولين اجراي عمومي «اركستر فيلارمونيك شهر تهران» به رهبري «محمدحسين حميدي» روز گذشته ـ 5 مرداد ماه ـ در تالار «ايوان شمس» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين كنسرت كه بليت‌هاي مهمان در دست شركت‌كنندگان بسيار به چشم مي‌خورد، قطعاتي از «لودويگ ون بتهون»، «ادوارد گريگ» و «روبرت شومن» اجرا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين اركستر كه حدود 50 نوازنده داشت در اجراي قطعات تا حدودي با مشكل صدا همراه بود و در بخش‌هايي از اجراي قطعات كه نوازندگان ويولون، آرشه را با قدرت بيشتري بر روي ويولون مي كشيدند، صداي نامناسبي به گوش مي‌رسيد.

در شرايطي كه اين اركستر اولين اجراي عمومي خود را برگزار مي‌كرد با وجود بليت‌هاي مهمان سالن پر نشد.

به گزارش ايسنا،شيوه شماره‌گذاري رديف‌هاي سالن «ايوان شمس» با ديگر سالن‌ها متفاوت است و شماره‌ي رديف‌ها به جاي اين كه از جلوي سن آغاز شود، از انتهاي سالن شروع مي‌شود. به شكل كه رديف نزديك به درب، رديف شماره يك است و اين در ابتداي مراسم براي حاضران براي پيدا كردن صندلي‌هاي خود، سردرگمي به همراه داشت.

سازبندي اين اركستر شامل ويولون، ويولن آلتو، ويولون سل، فلوت پيكولو، فلوت، ابوا، كلارينت، فاگوت، هورن، ترمپت، ترمبون، تيمپاني، پيانو و پركاشن بود.

پيش از اجرا بروشور اجراي اين كنسرت بر روي صندلي‌ها چيده شده بود كه درباره «اركستر فيلارمونيك» در آن نوشته است:

«اركستر فيلارمونيك معمولا از سوي انجمن دوستداران موسيقي در هر شهر (انجمن فيلا رمونيك) پشتيباني مالي مي‌گردد و در اين اركسترها معمولا از نوازندگان خبره و چيره‌دست هر شهر استفاده مي‌شود. ساختار اركستر فيلارمونيك از نظر سازي به صورت اركستر سمفونيك يا اركستر بزرگ است.

اركستر فيلارمونيك شهر تهران از ابتداي سال جاري با طراحي و نظارت مديريت امور موسيقي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران راه‌اندازي شده و براي اجراهاي برگزيده خود، رپرتواري از بهترين آثار موسيقي آهنگسازان فقيد و معاصررا در دست اجرا دارد.»

به گزارش ايسنا، پيش از اين، «اركستر فيلا رمونيك شهر تهران» روز سوم خرداد ماه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در يك اجرا به منظور معرفي و اعلام شكل‌گيري اين اركستر توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، با اجراي دو قطعه در همين سالن به روي صحنه رفته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016