یکشنبه 24 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزت‌الله انتظامی - پدر بازیگری ایران سرنوشت نامعلوم بودجه خانه ‌تئاتر، ایلنا

رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر ایران گفت: مگر دولت بودجه فرهنگ را نداده كه بودجه خانه‌تئاتر را نمي‌دهند!

به گزارش ایلنا، خانه ‌تئاتر علاوه بر آنكه سي ميليون تومان از بودجه سال گذشته خود را دريافت نكرده؛ هنوز موفق نشده بودجه سال 89 را براي خود محقق كند.

پيگيري‌هاي اعضاي هيات‌مديره اين خانه هم تاكنون به جايي نرسيده‌است. انتظامي كه سوالات بسياري از مديران براي عدم پرداخت بودجه دارد، تاكيد كرد اين بودجه مصوب مجلس است و بايد پرداخت شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




انتظامی گفت: ما تاکنون هیچ بودجه‌ای برای خانه تئاتر دریافت نکرده‌ایم. نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. تاکنون از محل دیگری هم درآمدی نداشته‌ایم.

وی افزود: می‌خواهم از مسوولان بپرسم چرا بودجه خانه تئاتر را تاکنون پرداخت نکردید؟! مگر دولت؛ بودجه را به شما نداده است، پس چرا شما پول ما را نمی‌دهید؟ اگر کمیسیون فرهنگی مجلس دستور داده که این بودجه برای موسسات فرهنگی و هنری وجود داشته باشد و به موقع نیز پرداخت شود، چرا با تاخیر این کار را انجام می‌دهید؟!

رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر اظهار کرد: چرا وقتی مساله کمبود بودجه پیش می‌آید، در وهله نخست هرآنچه مرتبط با فرهنگ و هنر است، تحت فشار قرار می‌گیرد؟! آیا جز به این دلیل است که برخی از مدیران و مسوولان نسبت به فعالیت‌های هنری بی‌توجه هستند؟! درواقع بهتر است بگوييم اگر متوجه این امور بودند که ما با چنین مشکلاتی روبرو نبودیم.


انتظامی ادامه داد: البته مساله؛ فقط بودجه خانه تئاتر نیست. بودجه خانه تئاتر تنها بخشی از مساله تئاتر کشور است. به هرحال ما بودجه خانه تئاتر را می‌گیریم و اصلا نمی‌توانند آن را به ما ندهند چون اين بودجه؛ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: باهمه محدودیت‌های مالی که با آن دست به گریبان هستیم، با پول‌های حق عضویت اعضای خانه تئاتر، توانسته‌ایم سالنی درست کنیم و زیرسازی آن را هم تمام کردیم و سالن تئاتر ساختیم، اما الان به دنبال کسی هستیم که کمک کند، آن را تمام کنيم و از آن استفاده كنيم.

رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر ایران ادامه داد: این سالن متعلق به خانه تئاتر و اعضای آن است و ما با همه وضعيتي که بودجه ما را نمی‌دهند، چنین کاری را انجام داده‌ایم؛ اما باید یک نفر اعم از شهردار یا هر ارگان و سازمان دیگری پیدا شده و بانی خیر شود که این کار را به سرانجام برسانيم.

انتظامی در پايان گفت: من فقط یک سوال دارم الان پنج ماه از سال گذشته، پس چرا بودجه خانه تئاتر در سال 89 پرداخت نشده است؟ مگر قسمت اول بودجه اردیبهشت ماه نباید پرداخت می‌شده، پس چرا بودجه ما را نمی‌دهند؟ آیا کسی نباید پاسخگو باشد؟ ما از مديران تئاتري مي‌خواهيم كه بودجه خانه تئاتر را مرتب پرداخت كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016