جمعه 19 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بقايی، معاون احمدی نژاد: منشور کوروش پس از گذشت ۴۰ سال به وطن بازگشت، فارس

خبرگزاری فارس: معاون رئيس جمهور از انتقال منشور کوروش از انگليس به ايران پس از گذشت ۴۰ سال خبر داد.

حميد بقايی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: منشور کوروش که تاکنون در موزه بريتانيا نگهداری می‌شد صبح امروز وارد کشور شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در ادامه افزود: خوشبختانه با پيگيری‌های سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری منشور کوروش در ساعت ۴:۲۵ دقيقه صبح امروز با تدابير امنيتی ويژه از فرودگاه امام خمينی(ره) وارد کشور شد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری تاکيد کرد: منشور کوروش برای مدت ۴ ماه در ايران حضور خواهد داشت که آخرين باری که اين منشور از موزه بريتانيا برای نمايش به ايران وارد شده بود تنها ۱۰ روز به نمايش گذاشته شد.

بقايی در ادامه با بيان اينکه ويترين نمايش منشور کوروش نيز از بريتانيا به ايران منتقل شده است گفت: اين ويترين دارای ۱۸۲.۵ سانتيمتر ارتفاع، ۸۰۰ سانتيمتر عرض و ۸۰۰ سانتيمتر عمق است.

به گفته وی منشور کوروش که به عنوان نخستين منشور حقوق بشر در تمام دنيا مشهور است فردا با حضور کارشناسان از بسته خارج می‌شود و در ويترين مورد نظر قرار می‌گيرد که به زودی زمان نمايش عمومی آن اعلام خواهد شد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت هياتی به سرپرستی جان‌کرتيس، مدير بخش خاورميانه موزه بريتانيا و مک‌گريگور، مدير موزه بريتانيا فردا در مراسم انتقال منشور کوروش به ويترين حضور خواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016