سه شنبه 30 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشت محمدرضا سرشار به جایزه کتاب سال منتفی است، مهر

مدیرعامل موسسه خانه کتاب بازگشت محمدرضا سرشار را به عنوان دبیر جایزه کتاب سال و نیز جوایزی مانند جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی، منتفی دانست و از معرفی فردی جدید برای این جوایز طی روزهای آتی خبر داد.

علی شجاعی صائین در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب گفت: بر اساس آخرین صحبتی که دیشب با آقای دری (معاون فرهنگی وزارت ارشاد) داشتم، بحث بازگشت آقای سرشار به جایزه منتفی شد البته هنوز در مورد فرد جدید به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم اما به زودی او را معرفی می‌کنیم.

وی درباره احتمال تغییر بند مربوط به دبیر جوایز جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی در اساسنامه جایزه کتاب سال، افزود: این کار مستلزم طی کردن روندی طولانی است که بعید می‌دانم در فاصله کمی که به برگزاری جایزه کتاب سال مانده، صورت بگیرد اما فعلاً و بر اساس آئین‌نامه جایزه کتاب سال، دبیر این جایزه دبیر جوایز جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی نیز هست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیرعامل موسسه خانه کتاب ادامه داد: اما جایزه کتاب فصل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست و یک بحث داخلی و مربوط به هیئت امنای خود موسسه (خانه کتاب) است و لزومی ندارد دبیری این جایزه را هم دبیر جایزه کتاب سال بر عهده داشته باشد.

شجاعی در عین حال گفت: آنچه به نظر شخص بنده می‌رسد این است که دبیر جایزه کتاب فصل و کتاب سال یک نفر و دبیر جوایز جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی شخص دیگری باشد تا مشکلی مانند مسئله اخیر (کناره‌گیری سرشار از دبیری این جوایز) دیگر تکرار نشود.

محمدرضا سرشار بهمن ماه 88 به عنوان دبیر جایزه کتاب سال منصوب شد و در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره این جایزه حکمش را از رئیس ‌جمهور دریافت کرد. با این حال او روز 22 مرداد قطع همکاری خود را از دبیری این جایزه البته بعد از حدود یکماه رسانه‌ای کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016