چهارشنبه 21 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"گزیده و شرح آثار بزرگان ادبیات ایران" به خمسه نظامی رسید، مهر

جلد پنجم از مجموعه 120 جلدی "گزیده و شرح آثار بزرگان ادبیات ایران" به تلخیص و تحلیل خمسه نظامی اختصاص یافت و اسدالله بقایی این روزها مشغول تدوین آن است.

اسدالله بقایی در گفتگو با خبرنگار مهر از مراحل تدوین مجموعه 120 جلدی "گزیده و شرح آثار بزرگان ادبیات ایران" اینگونه گفت: پس از انتشار "گزیده تحلیلی-تشریحی شاهنامه فردوسی"، "گزیده آثار مولانا"، "گزیده دیوان سعدی" و "گزیده آثار عطار" توسط انتشارات سوره مهر، در حال حاضر مشغول تدوین جلد پنجم این مجموعه هستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: جلد پنجم را با نام "گزیده تحلیلی - تشریحی خمسه نظامی" را در دست تدوین دارم که یک پنجم آن انجام شده و سعی می‌کنم تا 3 ماه دیگر کار را نهایی کرده و به ناشر تحویل دهم.

مولف "کجاوه سخن" در توضیح بیشتر اثری که در دست تالفی دارد عنوان کرد: جوان امروز شاید دیگر وقت و حوصله خواندن خمسه نظامی را نداشته باشد ولی اگر خلاصه‌ای از این 5 کتاب در اختیارش باشد امکان اینکه آن را مطالعه کند بیشتر می‌شود.

بقایی افزود: این کتاب‌ها در قطع پالتویی و در حجمی که امکان جابجایی آن راحت‌تر فراهم شود منتشر می‌شود و این خود عامل دیگری است که امکان آشنایی مخاطبان امروزی با آثار کهن را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌شود در خلاصه کردن آثار کمترین خدشه بدانها وارد شود بیان کرد: زیباترین، عمیق‌ترین و معروفترین آثار کهن ایرانی که مورد اقبال مردم بوده است در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد.

نویسنده "بوی جوی مولیان" در پایان خبر داد: علاقمند هستم پس از پایان تلخیص خمسه نظامی، سراغ شیخ بهایی و آثارش بروم چراکه پیش از این هم کتابی در این باره نوشته و منتشر کرده ام و درباره موضوع اشراف بیشتری دارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016