شنبه 11 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اصفهان در آستانه بحران بی‌آبی قرار دارد، مهر

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: اصفهان در آستانه بحران بی‌آبی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، حمید سعادت صبح جمعه در جلسه هم‌اندیشی اعضای جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان با اشاره به مشکل کم‌آبی و خشکسالی در استان اصفهان، افزود: تمدن‌های بشری همواره در کنار آب‌ها، دریاها، رودخانه‌ها و یا چشمه‌ها ایجاد شده‌اند و به طور طبیعی اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی با بیان اینکه تمدن اصفهان در دوره اسلام، پیشرفت قابل توجه و تحسین برانگیزی داشته است، اظهار داشت: تمدن غالب در استان اصفهان برگرفته از مفاهیم و اعتقادات اسلامی است و بر همین اساس باید توجه داشت که در صورتی که اصفهان بر اثر خشکسالی و بی‌آبی از بین برود و یا تضعیف شود، تمدن شکوفا و پر از خلاقیت اسلامی نیز در این شهر تضعیف خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پتانسیل‌های بالای اصفهان در تمدن‌ چندین هزار ساله خود، تصریح کرد: بدون شک اصفهان تاثیر قابل ملاحظه‌ای در تمدن اسلامی داشته است که باید اکنون برای پاسداشت این تاثیرگذاری، شرایط برای پیشرفت آن مهیا شود.

وی با بیان اینکه در پاره‌ای مواقع نقش اصفهان در شرایط کشور به منظور بودجه‌ریزی و اختصاص اعتبار نادیده گرفته می‌شود، اضافه کرد: همواره شاهد بوده‌ایم که استان اصفهان توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالایی در مسائل ملی کشور داشته است اما متاسفانه سهم اصفهان در بودجه کشور و به ویژه بودجه برنامه پنج ساله توسعه کشور بسیار ناچیز است.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به نقش همیشگی اصفهان در مرتفع کردن مسائل کشور اشاره کرد و ادامه داد: بدون شک اصفهان با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای خود می‌تواند بخش بسیار بزرگی از مسائل و مشکلات کشور را مرتفع کند اما این موضوع در گرو توجه به این استان اتفاق می‌افتد و در غیر این صورت، اصفهان قدرت تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان در بسیاری از بخش‌های کشور به عنوان یک استان برخوردار شناخته می‌شود، بیان داشت: متاسفانه اصفهان در برخی بخش‌ها نه تنها برخوردار نیست بلکه در رده‌های بسیار پایین استان‌های کشور قرار دارد و همین موضوع لزوم رسیدگی به این استان را مورد توجه قرار می‌دهد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد که برخی از بودجه‌ها به صورت ویژه به اصفهان اختصاص داده شود، گفت: هم‌اکنون مشکلاتی نظیر قطار شهری اصفهان و برخی پروژه‌های نیمه تمام در شهر اصفهان وجود دارد که باید با اهتمام و توجه ویژه دولت و مجلس، رفع شده و توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016