سه شنبه 7 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه‌های همایش بین‌المللی «هم‌‌زمان و درزمان با حافظ» تشریح شد

مهر - رئیس موسسه فرهنگی و پژوهشی دانش‌نامه‌ فارس از برگزاری همایش بین‌المللی «هم‌‌زمان و درزمان با حافظ» در پاییز سال جاری خبر داد.

کوروش کمالی سروستانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی «هم ‌زمان و در زمان با حافظ» کفت: در چند سال گذشته روز 20 مهر در تقویم فرهنگی کشور ما به عنوان روز حافظ نامگذاری شده است و برنامه‌هایی برای آن تدارک دیده می‌شود که امسال نیز این همایش با همکاری دانشگاه حافظ شیراز و موسسه شهر کتاب در روزهای 18و 19 مهرماه و در این موسسه برگزار می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس مرکز سعدی شناسی و موسسه فرهنگی و پژوهشی دانش‌نامه‌ فارس افزود: در این همایش بر اساس نگاه نقد ادبی به آثار حافظ در روزگار حیات حافظ در قرن هشتم و نگاه او به جهان پیرامونی‌اش و نیز موضوعاتی چون قرآن کریم قدرت، اجتماع و شخصیت‌های حاضر در زمانه‌اش پرداخته خواهد شد.

به گفته وی همچنین در بخش مجزایی از همایش «هم ‌زمان و در زمان با حافظ» موضوع نگاه امروزی به حافظ از این زاویه که امروزه از خواندن اشعار او چه برداشتی می‌کنیم، بررسی خواهد شد.

کوروش کمالی سروستانی اضافه کردذ: این همایش در دو بخش درون مایه و فرم و ساختار تقسیم بندی شده است که در بخش نخست به موضوعاتی چون اتوپیای حافظ، زندگی اجتماعی، منتقدان حافظ، حافظ به روایت حافظ و حافظ و اصحاب قدرت می‌پردازد و در بخش فرم و ساختار نیز موضوع آشنایی‌زدایی در شعر حافظ، ساختار زبان در شعر حافظ، تثلیث زبان، هنر و اندیشه در شعر حافظ، بلاغت تصویر در شعر حافظ و دستور زبان حافظ بررسی می‌شود.

رئیس مرکز سعدی شناسی و موسسه فرهنگی و پژوهشی دانش‌نامه‌ فارس در پایان با اشاره به اینکه مهت ارسال مقالات برای شرکت در این همایش تا 15 مرداد ماه سال جاری است، افزود: حافظ شناسان، استادان و پژوهشگران علاقه‌مند به شرکت در این همایش باید چکیده مقالات خود را تا 15 مرداد ماه سال جاری به مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر( بخارست)، نبش کوچه‌ سوم و یا به نشانی الکترونیکی bookcity84@gmail.com ارسال کنند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016