شنبه 5 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرکل سلامت روان وزارت بهداشت: در مقوله سلامت اجتماعي اتفاق نظر وجود ندارد، ایسنا

مديركل سلامت روان ، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت با تشريح اقدامات انجام شده براي درمان اعتيادهاي جديد در كشور گفت: بر اساس آخرين آمار 14 درصد بار بيماري‌ها در كشور مربوط به اختلالات روان است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، عباسعلي ناصحي درباره جايگاه سلامت روان در نقشه نظام سلامت، گفت: از نظر سازمان بهداشت جهاني سلامت در چهار بعد سلامت جمسي، رواني، اجتماعي و معنوي تعريف مي‌شود.

وي ادامه داد: دفتر سلامت روان، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت نيز با تشكيل كارگروهي به سه بعد از اين چهار بعد يعني سلامت رواني، اجتماعي و معنوي پرداخته است. علاوه بر آن به بحث اعتياد به عنوان شاخه‌اي از بحث سلامت روان پرداخته‌ايم.

ناصحي با بالا خواندن بار بيماري‌هاي روان در سطح جامعه، گفت: بر اساس آخرين آمار 14 درصد بار بيماري‌ها در كشور مربوط به اختلالات روان است. از طرف معضل اعتياد نيز معضل بزرگي است و همه كشور را درگير كرده است.

در مقوله سلامت اجتماعي اتفاق نظر وجود ندارد

وي با اشاره به مباحث مربوط به سلامت اجتماعي، افزود: بحث سلامت اجتماعي از مباحث جديد است كه اتفاق نظر در مورد آن وجود ندارد و نقاط ابهام زيادي نيز دارد. بحث سلامت معنوي نيز كاملا جديد است و بسيار كم در اين زمينه كار شده است. كارگروه ما سعي كرده به اين ابعاد از جوانب مختلف بپردازد و خروجي‌اش را ارايه دهد.

مديركل سلامت روان، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت با اشاره به مباحث مربوط به اعتيادهاي جديد نيز گفت: اعتياد به مواد محرك در حال حاضر رو به رشد است كه در كارگروه ما راجع به تعيين پروتكل‌هاي درماني و پروتكل‌هاي بازتواني اعتياد به مواد محرك كاملا بحث شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي درباره اقدامات انجام شده براي اعتياد به مصرف الكل نيز گفت: اعتيادهاي غيرمواد مانند مصرف الكل يكي از حوزه‌هايي است كه در اين كارگروه به پيشگيري سطح اول، دوم و سوم آن پرداخته شده است.

ناصحي در پايان اعتياد به كامپيوتر و اينترنت را از جمله اعتيادهاي جديد عنوان كرد و گفت: اين نوع اعتيادها در واقع جدا از اعتياد به مواد هستند كه مباحث خاص خود را دارند و در بخش سلامت روان به آن پرداخته مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016