یکشنبه 20 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اضطراب جدايي از خانواده براي کودکاني که به مهد و پيش‌دبستاني نرفته‌اند، بيشتر است، ایسنا

يک روانشناس کودک و نوجوان معتقد است که اضطراب جدايي از خانواده براي کودکاني که سابقه ورود به مهد کودک و پيش دبستاني را ندارند در آغاز سال تحصيلي جديد، بيشتر خواهد بود.

عظيم عظيمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه کرمانشاه، گفت: هر نوع تغييري حتي تغييرهاي خوشايند در زندگي با استرس همراه است و تغيير مکان ورود به مدرسه نيز اين قاعده مستثني نيست.

وي ادامه داد: دانش‌آموزان معمولا هنگام سازگاري با محيط جديد با اضطراب مواجه مي‌شوند که پشتوانه‌اي فکري والدين و اوليا مدارس در کاهش اين استرس نقش به سزايي دارد.

اين استاد دانشگاه تربيت معلم با تاکيد بر اينکه بايد در اين خصوص آگاهي لازم به والدين داده شود، افزود: والدين بايد از بکار بردن جملات تهديد آميز و هول کننده در خصوص سال تحصيلي و ورود به مدارس خودداري کنند و با بيان مزيت‌هاي تحصيل و آشنايي با همسالان و تشويق فرزندان خود ذهن آنها را آماده کنند.

عظيمي تاکيد کرد: اوليا بايد سعي کنند ورود به سال تحصيلي جديد را براي دانش‌آموزان خوشايند جلوه دهند.

اين روانشناس اشاره‌اي هم به وضعيت خاص دانش‌آموزان کلاس اولي داشت و يادآور شد: امروز با وجود مهدکودک و پيش دبستاني ها معمولا نوآموزان آشنايي بيشتري به فضاهاي آموزشي دارند.

وي افزود: والدين بايد قبل از شروع مدارس و مراکز پيش دبستاني فرزندان خود را چند بار براي آشنايي بيشتر از قبل به اين مراکز ببرند تا با ديدن فضاي فيزيکي و آشنايي با مربيان و معلمان حساستي کمتري در اين مورد نشان دهند.

استاد دانشکده بهزيستي از والدين خواست لحظات حضور فرزندان خود در اين مرا کز را با دادن پاداش و خوردني‌هاي مورد علاقه آنها شيرين کنند و گفت: در بازديدهاي اوليه از اجبار براي ماندن در فضاي آموزشي خودداري کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عظيمي با اعلام اينکه حضور والدين در کنار دانش آموزان در هفته اول آغاز مدارس مي تواند در کاهش اضطراب آنها موثر باشد تصريح کرد: وقتي بچه‌ها احساس کنند والدينشان در کنار آنها و يا حتي در حياط مدرسه حضور دارند امنيت خاطر بيشتري دارند.

اين روانشناس خاطرنشان کرد: از آنجاييکه امروز معمولا کودکان از ارتباط با همسالان خود و مهارت‌هاي ارتباط اجتماعي دور هستند و والدين بايد قبل از شروع مدارس در محيط هاي همچون پارک‌ها و سينماها فرزندان خود را در ارتباط با همسالانشان قرار دهند.

وي در پايان از مديران و معلمان مدارس خواست با روي باز با نوآموزان و دانش‌آموزان برخورد کنند تا آغاز سال تحصيلي جديد براي آنها دلپذير شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016