دوشنبه 11 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
5 آذر» ساده زيستن در پيچيدگي جهان، نقش زنان در جامعه سوئد، اعتماد
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دنيا خانه من است، دهمين دوره جشنواره بين المللی سينمای تبعيد

۱۳-۶ اکتبر ۲۰۱۱- گوتنبرگ – سوئد

جشنواره سينمای بين المللی تبعيد، جشنواره سينما گران نوانديشی است که به ديکتاتورها "نه"
گفته اند، سينماگرانی که ارزش های ارتجاعی مسلط درجامعه را برنتافته اند؛ سينماگرانی که فرای تعلق های جغرافيايی، نژادی، مذهبی وايدوئولوژيکی؛ آثار شان تجللی تلاش انسان هايی است که درجستجوی حقيقت اند و از آزادی ، برابری وعدالت اجتماعی جانبداری می کنند.

در پی سال ها کوشش برای نهادينه کردن "جشنواره سينمای بين المللی تبعيد" بمثابه يک عرصه سينمايی آزاد و مستقل، عرصه ای برای ارايه آثارسينما گران تبعيدی، عرصه ای برای نمايش آثار سينما گران غيرتبعيدی با درون مايه های مربوط به مسائل تبعيد، مهاجرت، و ضد ديکتاتوری ، عرصه ای برای انعکا س نگاه های نو و گوناگونی انگاره ها، عرصه ای برای کنکاش درحوزه های کارکرد سينما – فرهنگ و سياست.
در تداوم بنياد اين عرصه و گستره کوشش ها ی آن، اينک برگزاری دوره جديد جشنواره "سينمای بين المللی تبعيد" را به آگاهی عموم می رسانيم.
در طول نه روز در شش سينما و مراکز فرهنگی، هشتاد فيلم کوتاه و بلند دردوازده برنامه اصلی و ويژه به نمايش گذاشته می شود. از جمله ی برنامه ها:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




• زنان می توانند: برنامه ويژه با مجموعه فيلم هايی در باره مبارزات زنان برای برابری ، عدالت اجتماعی و دمکراسی. با فيلم هايی در باره زنان ايران، زنان افغانستان، زنان کردستان ، زنان فلسطين ، زنان شيلی و ...

• چهره تبعيد- ساعدی : برنامه ويژه در گراميداشت زند ه ياد غلا محسين ساعدی و سالگرد درگذشت او، با طرح محوری زندگی و آثار او دردوران تبعيد.

خاطره ، سخنرانی، بحث و فيلم.
با حضور دکتر ناصر پاکدامن، ناصررحمانی نژاد ، علی امينی نجفی، بهمن سقايی و
خانم بدری لنکرانی همسر زند ه ياد ساعدی..
همراه با نمايش فيلم مستند " آحرين ديدار " ، درباره زندگی و آثارغلا محسين ساعدی، ساحته سيروس و قوعی.

• قربانی ترور : شب يادبود هنرمند فلسطينی، جوليانو مير خمير، کارگردان سينما و تئاتر ، بازيگر و بنيانگذار مرکز تاتر آزادی فلسطين. هنرمند محبوبی که تا آخرين لحظه ی زندگی برای تحقق صنح وپايان دادن به اشغال فلسطين مبارزه کرد . اين هنر مند در چهارم آپريل ۲۰۱۱ در جنين ترورشد. اين برنامه ويژه با حضورهنرمندان برجسته سوئد و نمايش فيلم های "بچه های آرنا" ساخته جوليانو مير خمير و "عروس جنين" ساخته ميشل خليف با بازی جوليانو مير خمير ( فيلم تحسين شده در جشنواره کان) برگزارمی شود.

• برنامه ويژه مادران : مجموعه فيلم هايی در باره دادخواهی مادران و خانواده های زندانيان و قربانيان سياسی . نمايش پنج فيلم مستند تکان دهنده و روشنگرانه :
فيلم مادران ميدان مايو آرژانتين، فيلم مادران لبنان، فيلم مادران شيلی و فيلم مادران بوسنی، مادران کلمبيايی

• برنامه ويژه نمايش فيلم "اين فيلم نيست " آخرين ساخته جعفر پناهی.
در دفاع از حقوق سينما گران برای توليد آزاد آثار هنری، دراعتراض به پی گردهای پليسی فيلم سازان و تشديد فضای امنيتی توليد فيلم در جمهوری اسلامی. ، فيلم سينمايی
"اين فيلم نيست" به نمايش گذ شته می شود.

برگزاری اين برنامه ويژه همچنين درراستای دفاع و گراميداشت فيلمسازانی صورت می گيرد که قربانی تصفيه ها و يکسان سازی های ايدولوژيکی و مذهبی شده اند، فيلمسازانی که فيلم هايبشان اجازه نمايش نيافتند ، به بند کشيده شدند، شکنجه شدند ، و حتی اعدام شدند ؛ و يا فيلمسازانی که به تبعيد رانده شدند.

• " چهره به چهره درآستانه فصلی سرد " ، نمايشی در باره دو چهره برجسته جنبش رهايی زنان ايران طاهره قره العين و فروغ فرخزاد ، نوشته و کار نيلوفر بيضايی.
اجرای اين نمايش در پيوند با برنامه برنامه ويژه " زنان می توانند" صورت می گيرد.

حضور شما در جشنواره ، حمايت از نهاد جشنواره و حرکت آن از يک سو و از سوی ديگر حمايت از سينما گرانی است که می کوشند آتارشان شاهد های بيدار زمانه ی ما باشند
برای آگاهی از برنامه ها ، فيلم ها ، فيلمسازان شرکت کننده درجشنواره ، جدول زمان نمايش
فيلم ها، علاقه مندان می توانند به صفحه اينترنتی جشنواره www.exilefilmfestival.com مراجعه کنند، و يا کتاب برنامه های جشنواره را در ۵۵ صفحه ، رايگان از مراکز و سينماهای محل اجرای برنامه های جشنواره تهيه کنند.

دفتر جشنواره بين المللی سينمای تبعيد
۲۶/۹/۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016