دوشنبه 18 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"بابانشاط" پری صابری هم به مسير مميزی افتاد، ايلنا

بابانشاط عنوان آخرين اثر پری صابری است که باوجود دريافت مجوز ازسوی حسين مسافرآستانه در زمان مسئوليت او در مرکز هنرهای نمايشی، اين‌روزها درگير مميز و سانسور شده و از اجرای عمومی بازمانده است.


ايلنا: پری صابری از ادامه‌ی مميزی‌ها بر نمايش بابا نشاط اظهار تاسف کرد و گفت: من نمی‌دانم مرکز هنرهای نمايشی با چه روشی اداره می‌شود چراکه بابانشاط با وجود مجوز نمی‌تواند به اجرای عمومی برود.

صابری در گفتگو با خبرنگار ايلنا درباره وضعيت‌ آخرين نمايش خود "بابا نشاط" گفت: من واقعا متوجه نشدم که برای بابا نشاط چه اتفاقی افتاد. چراکه اين نمايش در زمان مديريت حسين مسافرآستانه، مجوز گرفت ولی بعداز استعفای او؛ به من اعلام شد که اين اثر بسيار مشکل دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در پاسخ به اين سوال که آيا بابا نشاط درگير بحث مميزی و نظارت شده، توضيح داد: بله، اين اثر هم دچار مميزی شده است. به من گفتند اين اثر نمايشی درصورتی به اجرا خواهد رفت که که مشکلات‌آن حل شود. آنقدر گفتند که شما اين اثر را نمی‌توانيد به اجرا ببريد و در اين ميان آنقدر نامه‌نگاری شد که من تصميم گرفتم بازتوليد آثار قبلی‌ام "شمس پرنده" را روی صحنه ببرم.

سرپرست گروه نمايش پاسارگاد؛ درباره امکان لغو مجوز اين نمايش گفت: نمی‌دانم که درحال حاضر مرکز هنر‌های نمايشی با چه راه وروشی اداره می‌شود. اما تا اوضاع مرکز هنر‌های نمايشی سر و سامان نگيرد؛ از ارائه طرح جديد خودداری می‌کنم.

صابری، اوضاع تئاتر کشور را درحال حاضر همانند يک کشتی طوفان‌زده توصيف کرد و گفت: کسی از مقصد اين کشتی و سالم رسيدن آن به خشکی خبر ندارد. فقط بايد صبر کرد و ديد برای تئاتر کشور چه اتفاقی خواهد افتاد.

کارگردان نمايش اسطوره سياووش که اين روزها بازتوليد نمايش شمس و پرنده را در تالار وحدت روی صحنه دارد، درباره اين نمايش گفت: زمان زيادی از اجرای نمايش شمس پرنده نمی‌گذرد و نياز به بازسازی جدی نداشت. از اين رو تصميم گرفتم که بازتوليد آن را در الويت قرار دهم.

وی همچنين درخصوص ثبت فيلم نامه شمس و پرنده گفت: فيلمنامه را نوشته و آن را به ثبت رسانده‌ام. اگر تهيه‌کننده‌ای برای آن پيدا شود؛ حتما فيلم شمس پرنده را خواهم ساخت زيرا معتقدم ما با فيلم می‌توانيم داشته‌های فرهنگيمان را به دنيا معرفی کنيم.

صابری از تمايل خود برای برگزاری تور در استان‌های کشور و اجرای آثار خود خبر داد و گفت: بسيار مشتاقم به انجام اين هستم که کار‌های خود را در قالب يک تور به شهرستان‌ها ببرم ولی اين کار نياز به حمايت دارد و با ۲ نفر نمی‌توان تور سراسر کشوری برگزار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016