شنبه 23 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس ثبت‌احوال: تمامي شناسنامه‌ها بزودي مکانيزه مي‌شوند، ایسنا

رييس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ظرفيت مکانيزه شدن صدور شناسنامه‌ها با ضريب ايمني بالا براي تمامي کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار«اجتماعي» ايسنا ـ منطقه خراسان جنوبي، محمد ناظمي اردکاني در شوراي هماهنگي ثبت احوال خراسان جنوبي، گفت: ثبت احوال کشور سعي مي‌کند از پيشرفته‌ترين فناوري‌ها در مأموريت‌ها و وظايف خود استفاده کند.

وي افزود: ثبت احوال در حال حاضر براي ثبت وقايع حياتي به صورت آنلاين و برخط استفاده مي شود به گونه اي که اتفاقات حياتي در لحظه بروز به ثبت مي‌رسد که باعث مي شود تا آمار جمعيتي به صورت لحظه‌اي به مرکز آمار ايران و وزارت رفاه اعلام و برنامه‌ريزي‌ها براي پرداخت يارانه‌ها و ساير خدمات دستگاه‌ها انجام شود.

رييس ثبت‌احوال در ادامه خروجي پايگاه داده‌هاي جمعيتي کشور را مناسب عنوان کرد و ادامه داد: نزديک به 70 دستگاه در سطح ملي مي‌توانند به صورت برخط ، داده‌هاي جمعيتي را استعلام کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ناظمي اردکاني با اشاره به يک ميليارد تراکنش در سال گذشته، تصريح کرد: با توجه به اينکه تنها راه مبازره با جعل اسناد هويتي استعلام است، اين امر در آينده نزديک به صورت وب سرويس در تمامي دستگاه‌ها فراهم مي شود.

وي اذعان کرد: کارت شناسايي ملي به صورت هوشمند با ضريب ايمني بالا صادر خواهد شد که علاوه بر غير قابل جعل بودن، خدشه دار نمي شود و در دستگاه‌هاي داراي امکانات الکترونيکي قابل استفاده است.

ناظمي اردکاني اذعان کرد: در حال حاضر امکان دريافت آمار و اطلاعات در کمترين زمان در تمام استان‌ها فراهم شده است.

وي درعين حال خاطرنشان کرد: ثبت احوال بدون حمايت دستگاه‌هاي مختلف قادر به بروز توانمندي‌هاي خود نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016