شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کتابی درباره‌ محمدرضا شفيعی ‌کدکنی در راه است، ايسنا

ايرج پارسی‌نژاد از نگارش کتابی درباره‌ی محمدرضا شفيعی کدکنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پارسی‌نژاد چند سالی است که به بررسی آثار چهره‌های مطرح ادبيات ايران در حوزه‌ی نقد ادبی مشغول است و اکنون هم در ادامه‌ی تدوين اين مجموعه، نگارش کتاب «محمدرضا شفيعی کدکنی و نقد ادبی» را آغاز کرده است و در آن به فعاليت‌های شفيعی کدکنی در حوزه‌ی نقد ادبی می‌پردازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او چندی پيش نيز گفت که بعد از چند ماه کار و مطالعه‌ی آثار عبدالحسين زرين‌کوب، کتاب «عبدالحسين زرين‌کوب و نقد ادبی» را تدوين کرده است.

اين آثار در مجموعه‌ی «تاريخ نقد ادبی ايران» است که توسط نشر سخن منتشر می‌شود.

آخرين کتاب‌هايی که از مجموعه‌ی «تاريخ نقد ادبی ايران» منتشر شده، «ملک‌الشعرا بهار و نقد ادبی» و «فاطمه سياح و نقد ادبی» است. از اين مجموعه همچنين کتاب‌های «علی دشتی و نقد ادبی»، «پرويز ناتل خانلری و نقد ادبی»، «احسان طبری و نقد ادبی» و «نيما يوشيج و نقد ادبی» به چاپ رسيده است.

محمدرضا شفيعی کدکنی ۱۸ شهريورماه سال ‌۱۳۱۸ در کدکن ـ از روستاهای تربت حيدريه ـ متولد شده و در حوزه‌ی شعر، تحقيق و نقد ادبی، سبک‏شناسی شعر فارسی و عرفان ايرانی، آثار بسياری منتشر کرده است. از جمله آثار اين شاعر و استاد زبان و ادبيات فارسی به «قلندريه در تاريخ»، «موسيقی شعر»، «اين کيميای هستی»، «ادوار شعر فارسی»، «شعر معاصر عرب»، «شاعر آينه‌ها» (بررسی سبک هندی و شعر بيدل)، «تازيانه‌های سلوک» (نقد و تحليل چند قصيده از سنايی)، «نوشته بر دريا» از ميراث عرفانی ابوالحسن خرقانی، «چشيدن طعم وقت» از ميراث عرفانی ابوسعيد ابوالخير و تصحيح «اسرارنامه»، «مصيبت‌نامه»، «منطق‌الطير» و «مختارنامه»ی عطار نيشابوری می‌توان اشاره کرد.

همچنين مجموعه‌های شعر «زمزمه‌ها»، «شب‌خوانی»، «از زبان برگ»، «در کوچه‌باغ‌های نشابور»، «مثل درخت در شب باران»، «از بودن و سرودن»، «بوی جوی موليان»، «مرثيه‌های سرو کاشمر»، «خطی ز دلتنگی»، «غزل برای گل آفتابگردان»، «ستاره‌ی دنباله‌دار» و «در ستايش کبوترها» از ديگر آثار اين شاعرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016