چهارشنبه 14 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح «سينما و مدرسه» براي دانش‌آموزان اجرايي مي‌شود، ایسنا

با امضاي تفاهم نامه‌اي بين بنياد سينمايي فارابي و وزارت آموزش وپرورش در طرحي به نام «سينما و مدرسه» مقرر شد، 47 سينما در تهران و شهرستان‌ها براي استفاده دانش‌آموزان از سينما اختصاص پيدا كند.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين مراسم كه عصر روز گذشته ـ 13 دي ماه ـ در بنياد سينمايي فارابي برگزار شد، اين تفاهم نامه به امضاي سيد احمد ميرعلايي ـ مدير عامل بنياد سينمايي فارابي ـ و محمدرضا كفاش ـ معاون تكنولوژي و آموزشي وزير آموزش و پرورش ـ رسيد.

در ابتداي اين مراسم كه جمعي از سينماگران كودك نيز در آن حضور داشتند، سعيد هاشمي ـ مجري طرح سينما و مدرسه ـ با ارايه توضيحاتي گفت: با يك گروه ده نفره يك سال است استارت زده‌ايم و امكان يابي استان‌ها را بررسي كرده‌ايم تا اكران خوب و گسترده‌اي در سينماي كودك داشته باشيم.

وي ادامه داد: قرار است شورايي در بنياد سينمايي فارابي براي بررسي فيلمها تشكيل شود تا دست ما در اين زمينه پر باشد.

در ادامه پس از پخش تصاويري از گفتگو با بچه‌ها در خصوص سينما، حميد رضا كفاش ـ معاون تكنولوژي آموزشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير جشنواره فيلم رشد ـ در سخناني با اشاره به رونمايي سند ملي آموزش و پرورش كه چندي پيش انجام شد، اظهار كرد:‌ تا الان كتاب درسي تنها رسانه آموزشي در اموزش و پرورش بوده است و ساير رسانه‌ها مطرح نبود و اگر هم بود معلم موظف نبود از آن استفاده كند، در واقع سيستمي وجود نداشت كه جاي كتاب را بگيرد.

وي افزود: با ابلاغ سند ملي، آموزش و پرورش موظف به توليد و اشاعه بسته آموزشي به جاي كتاب شد. كه امسال كتاب علوم با فيلم عرضه شد و چشم انداز حركت ما بسته آموزشي است و دوره خوبي را خواهيم داشت و فيلم جاي خود را در كلاس درس باز خواهد كرد.

دبير جشنواره رشد نگاه آموزش و پرورش به فيلم را يك نگاه آموزشي و تربيتي عنوان كرد و گفت: سينما مي‌تواند معجزه كند و با اين نگاه فيلم را يك عنصر اثربخش آموزشي مي‌دانيم. بچه‌ها حوصله تك رسانه‌اي را ندارند چون جريان ياددهي تغيير كرده و نوع نگاه ما به مقوله فيلم حرفه‌اي و كلان است و به آن به عنوان بستري براي آموزش نگاه مي‌كنيم و شديدا به آن محتاج هستيم.

وي افزود: نقش و جايگاه سينماي كودك به دليل مخاطب و ارتباط آن با كودكان براي ما مهم است. به خصوص مرتبط به آنهايي كه كودك را تربيت مي كنند و با اين نگاه جايگاه فيلم كودك در آموزش و پرورش اهميت بسياري دارد.

كفاش با بيان اينكه مشاركت در توليد محصول بايد از ابتداي فرآيند آن تعريف شود خاطرنشان كرد: ما آمادگي داريم براي مشاركت در توليد و صدور پروانه حمايت وارد شويم و در واقع دو جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان و رشد دو بال براي مخاطب دانش آموزي هستند.

در ادامه اين مراسم جعفر گودرزي ـ مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي ـ كه اجراي جلسه را بر عهده داشت با بيان اينكه در اين طرح به دنبال حضور دانش آموزان در سينما هستيم اظهار اميدواري كرد تا پايان سال سينما مدرسه به عنوان يك زنگ در مدارس جا بيفتد.

پس از پخش تصاوير حضور كاروان‌هاي شادي در ايام برپايي جشنواره فيلم كودك در مناطق محروم و تقدير از مديران اين كاروان‌ها در حضور ميرعلايي،‌كفاش ، احمد نجفي و شهيدي مدير اجرايي جشنواره كودك در ادامه احمد ميرعلايي به ايراد سخناني در خصوص اجراي اين طرح پرداخت.

ميرعلايي در سخناني گفت:قشر سينمارو كساني نيستند كه الان به سينما مي‌آيند. ضمن اينكه بايد از حضور اين افراد نيز تشكركرد، اما متاسفانه سينماي ما جوري شده كه هر فيلمي را نمي توان ديد و بايد انتخاب صورت گيرد.

وي تصريح كرد: صبح ها سينماهاي بزرگسال تعطيل هستند و قرار است در اين طرح آثار كودكان صبح‌ها براي دانش آموزان پخش شود و اميدواريم اين سينما به جايگاه مقبولي برسد.

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي اضافه كرد: هيچكدام از فعاليتهاي سينما مدرسه، دور از فعاليتهاي اداره كل نظارت و ارزشيابي نيست و قرار نيست اين كار توسط يك گروه انجام شود، هر پخش كننده‌اي مي‌تواند متقاضي باشد.

دبير 25 جشنواره بين المللي كودكان و نوجوانان ادامه داد: شهرداري دو سال است كه زنگ سينما را راه انداخته و كارهايي در اين زمين شده است اما ما مي‌خواهيم آن را منسجم‌تر در سطح كل كشور انجام دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي از تبديل اصفهان به پايگاه توليد آثار كودكان و نوجوانان و اكران سيار براي مناطقي كه دسترسي به سينما ندارند براي ورود سينما به روستاي دانش آموزان محروم به عنوان خبرهاي جديدي ياد كرد.

به گزارش ايسنا،در پايان اين مراسم با امضاي تفاهم نامه با حضور سينماگراني چون ابراهيم فروزش، محمدعلي طالبي، پوران درخشنده،احمد نجفي و عبدالله عليخاني، شفيع آقامحمديان،تابلوي لوگوي سينما مدرسه توسط اين هنرمندان به امضا رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016