چهارشنبه 12 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزودن 4 حوزه یادگیری جدید به پایه‌ ششم ابتدایی در برنامه درسی ملی، مهر

مدیر طرح تولید برنامه درسی ملی با بیان اینکه چهار حوزه یادگیری جدید به پایه‌ ششم ابتدایی در برنامه درسی ملی افزوده شده است گفت: کار و کارآفرینی، تفکر و خلاقیت، مهارت زندگی و سلامت چهار سر فصل جدید هستند که در پایه ششم ابتدایی تدریس می‌شوند.

حجت الاسلام علی ذوعلم در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: در سند برنامه درسی ملی به محتوای درسی پایه ششم ابتدایی اشاره مستقیم شده اما کاری که هم اکنون مولفان کتابهای درسی برای این پایه در سال تحصیلی آینده انجام می دهند همسوسازی کتابهای درسی فعلی با برنامه درسی ملی است.

وی ادامه داد: در واقع دانش آموزانی که در نظام فعلی درس می خوانند کسانی نیستند که پایه اول تا پنجم را براساس سند تحول بنیادین و نظام جدید خوانده باشند بنابراین تا حدی که مقدور باشد کتابهای درسی برای آنها در سال تحصیلی آینده طبق برنامه درسی ملی متناسب سازی می شود تا آنها نیز از فواید آن تا اندازه ای بهره ببرند.

مدیر طرح تولید برنامه درسی ملی اضافه کرد: در واقع در مرحله اول برای سال تحصیلی آینده کتابهای درسی برای دانش آموزان پایه ششم همسو سازی می شود اما برای سال تحصیلی 97-96 همه کتابهای درسی این پایه متناسب با سایر پایه های دیگر تغییر می کند.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه حوزه های یادگیری پایه ششم شامل مهارت زندگی، تفکر و خلاقیت، کار و کارآفرینی و سلامت هستند، گفت: در حقیقت این مبانی در برنامه درسی دانش آموزان مورد غفلت واقع شده بود که در پایه ششم ابتدایی فعلی جبران می شود.

وی ادامه داد: دو عنوان کتاب به پایه ششم اضافه می شود ولی محتوای حوزه های یادگیری جدید در حد مقدور به صورت تلفیقی در مجموعه کتابها مورد توجه قرار خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیر طرح تولید برنامه درسی ملی با تاکید بر اینکه پایه ششم ابتدایی تکرار پایه قبلی نیست، افزود: والدین دانش آموزان اطمینان خاطر داشته باشند که این پایه خلاهای موجود را پر می کند و برنامه مشخص و مدونی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016