چهارشنبه 3 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير کل زندان‌هاي کرمانشاه: جوانان در برابر اعتياد بيشتر از ساير گروه‌ها آسيب‌پذيرند، ایسنا

مدير کل زندان‌هاي استان کرمانشاه با حضور در بند مشاوره و روان‌درماني زندان مرکزي کرمانشاه با مددجويان اين مرکز، ديدار و بر ضرورت توسعه و گسترش امور اصلاحي و تربيتي و توانمندسازي جوانان در مقابل چالش‌هاي اجتماعي تاکيد کرد.

به گزارش ايسنا ـ منطقه کرمانشاه، علي‌اشرف رشيدي در حاشيه اين بازديد تصريح كرد: جوانان سرمايه‌هاي اجتماعي و از جمله اقشار آسيب‌پذيري هستند که نياز به توجه ويژه و حمايت اجتماعي جهت حضور در جامعه دارند.

وي با اشاره به شرايط خاص روحي و جسمي جوانان ادامه داد: با توجه به تحولات مستمر و سريع جوامع در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي، ايجاد بستر مناسب آموزشي و تربيتي و فراهم كردن زمينه بروز نبوغ و خلاقيت جوانان و همچنين پذيرش و مشارکت آنان در فعاليت‌هاي اجتماعي از جمله عوامل مهمي است که بايد با اولويت و دقت لازم در برنامه‌ريزي‌هاي کلان مورد توجه قرار گيرد.

مدير كل زندان‌هاي كرمانشاه افزود: جوانان به علت وابستگي‌هاي شديد عاطفي و خانوادگي مانند بزرگسالان آمادگي پذيرش و مقابله با مشکلات پيش رو را ندارند و عموما در برابر ناملايمات و خطرات احتمالي آسيب‌پذير هستند؛ لذا بايد با بهره‌گيري از همه امکانات موجود و حمايت مادي و معنوي زمينه رشد و استقلال آنان را به نحو مطلوب فراهم كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رشيدي اظهار كرد: در صورت عدم برخورد منطقي و اصولي با مشکلات جوانان و پاسخ به‌موقع به نيازهاي خاص دوران بحراني بلوغ آنان از طرف خانواده و اجتماع، امکان سرکوبي خواسته‌ها، گوشه‌گيري يا سوق به سوي هنجارشکني و اعتياد متصور خواهد بود و در صورت عدم توجه و چاره‌انديشي، احتمال بروز بزه و تخلف مضاعف و تحميل هزينه‌هاي سنگين بر جامعه وجود خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: اعتياد به عنوان يک پديده مهلک و مخرب جوانان را تهديد مي‌كند و اين قشر از جامعه بيشتر از ساير گروه‌ها در مقابل اين پديده خطرناک آسيب‌پذير هستند.

مدير كل زندان‌هاي كرمانشاه تاکيد کرد: بايد تلاش کنيم از همه امکانات موجود جامعه در راستاي آموزش، توانمندسازي و استقلال کامل جوانان بهره‌برداري و زمينه حضور و مشارکت فعال آنان را در فعاليت‌هاي اجتماعي مهيا كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016