چهارشنبه 10 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيارستمی از اسپانيا به فرهادی تبريک گفت، بی بی سی

کيارستمی گفت که به دليل مشکلات، همچنان در ايران فيلم نخواهد ساخت

عباس کيارستمی، فيلمساز ايرانی که برای برگزاری کارگاه ده روزه فيلمسازی در اسپانيا بسر می برد، موفقيت فيلم نادر از سيمين در اسکار را به آقای فرهادی تبريک گفت.

اين کارگاه که آقای کيارستمی برای برگزار کردنش به اسپانيا رفته، از سه شنبه، ۹ اسفند ماه (۲۸ فوريه) همزمان با جشنواره فيلم "ابن عربی" در شهر مورسيای اسپانيا آغاز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مارتا لوپز (Marta Lopez )مدير اين جشنواره گفت که فيلمسازان بسياری از کشورهای مختلف خواستار شرکت در اين کارگاه بودند اما تنها ۳۵ نفر از آنان پذيرفته شدند.

خانم لوپز افزود: "کيارستمی يکی از اساتيد بزرگ سينمای معاصر جهان است و حضور او در مورسيا افتخاری برای اين جشنواره نوپا است."

جشنواره "ابن عربی" از سه سال پيش با مبنای "سفر و خلاقيت" به راه افتاد و تاکنون ميزبان چهره های سرشناسی چون ويتوريو استورارو و مجيد مجيدی بوده است.

محمودرضا ثانی فيلمساز ايرانی و رئيس جشنواره ابن عربی در اين باره گفت که برگزاری کارگاهی ۱۰ روزه زير نظر آقای کيارستمی، جشنواره را وارد مرحله ای تازه کرده است.

او افزود که شرکت کنندگان در اين دوره آموزشی، فيلمسازان جوانی هستند که طرح های خود را زير نظر آقای کيارستمی خواهند ساخت.

به گفته آقای ثانی از جمله ويژگيهای اين دوره، تمام وقت بودن آن است و شرکت کنندگان در اين مدت می آموزند که چگونه به ساده ترين روش از محيط و اطراف خود فيلم بسازند.

وی در ادامه گفت: "فيلمهايی که در اين ۱۰ روز ساخته می شوند در پايان کارگاه، مورد نقد و بررسی شرکت کنندگان قرار می گيرند و در نهايت از فيلم برگزيده تقدير می شود."

کيارستمی: موفقيت جدايی نادر از سيمين شادی آور است

عباس کيارستمی که برای حضور در جشنواره "ابن عربی" در مورسيا حضور يافته از موفقيت فيلم "جدايی نادر از سيمين" در اسکار به عنوان رويدادی فرخنده نام برد و دريافت اين جايزه را به اصغر فرهادی تبريک گفت.

"جدائی نادر از سيمين" اولين فيلم ايرانی بود که توانست جايزه بهترين فيلم غير انگليسی زبان اسکار را از آن خود کند.

آقای کيارستمی به خبرنگاران گفت که توفيق اين فيلم مردم ايران را خوشحال کرده و از اين بابت نيز بايد از آقای فرهادی تشکر کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: "عناوين مهم خبری مربوط به ايران در رسانه های جهان هميشه همراه با مسائل منفی سياسی بوده است اما کسب اسکار توسط فيلم جدايی نادر از سيمين سبب شد تا در مهمترين عناوين خبری يک موضوع فرهنگی و هنری مربوط به ايران پخش شود و اين حق مردم است که اينگونه مطرح شوند."

آقای کيارستمی درباره کارهای تازه خود اعلام کرد که فيلمبرداری اثر تازه اش در ژاپن به پايان رسيده و مشغول صدا گذاری آن است.

او تصريح کرد که ساخت اين فيلم با سختی و دشواريهای بسياری همراه بوده و در لحظاتی وی را به "ستوه آورده است".

آقای کيارستمی تاکيد کرد که همچنان قصد ندارد در ايران فيلم بسازد و گفت: "در شرايطی نيستم که به خاطر کار هنری خويش سختی ها و مشکلات غيرضروری را تحمل کنم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016