پنجشنبه 25 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکارم شيرازی: چرا وزارت ارشاد بايد اجازه انتشار فيلم‌های وحشتناک را بدهد

خبرگزاری فارس: يکی از مراجع تقليد قم با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در اخذ ديرکرد، گفت: بر اساس آيات قرآن کريم، ربای مضاعف هيچ توجيه شرعی ندارد و بايد فکری به حال بانک‌ها، گرانی و مسائل موجود کرد.

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی صبح امروز در ديدار با رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه مراجع مورد اعتماد و وثوق مردم هستند اظهار داشت: مردم در مکاتبات خود با دفتر مراجع از نگرانی‌های خود گفته و انتظار دارند اين مشکلات به زودی حل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی عمده نگرانی موجود جامعه را گرانی نرخ نان ذکر کرد و افزود: وادار کردن کسبه به فروش ارزان نان و شير، کاری از پيش نمی‌برد بلکه بايد ريشه‌های گرانی را جستجو کرد.

اين مرجع تقليد مسائل فرهنگی را از ديگر مشکلات جامعه دانست و تصريح کرد: بر اساس نامه‌هايی که به دفتر ما می‌رسد، مردم از بروز مشکلات فرهنگی گله‌مند هستند.

وی عنوان کرد: مردم از رويکرد وزارت ارشاد ناراحتند و عنوان می‌کنند چرا وزارت ارشاد بايد اجازه انتشار فيلم‌های وحشتناک را بدهد يا معتقدند صدا و سيما خوب عمل نمی‌کند و در مباحث اخلاقی و فرهنگی، چيزهايی را نشان می‌دهد که نبايد نشان دهد.

آيت‌الله مکارم شيرازی به ديگر آسيب‌های فرهنگی به عنوان نمونه اشاره کرد و افزود: اگر کسی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر دعوت به خير کند با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های نيروی انتظامی در برخورد با مسائل غير فرهنگی گفت: اخيرا حرکتی در نيروی انتظامی ديده شده که از نظر مردم حرکت مبارکی است مشروط به اينکه اين حرکت را خنثی نکنند و با دستوراتی اينها را از بين نبرند.

استاد حوزه علميه قم از عملکرد بانک‌ها به ويژه در اخذ ديرکرد و جريمه ديرکرد شديدا انتقاد کرد و گفت: جريمه ديرکرد و جريمه روی جريمه خلاف شرع است، اين اقدامات با بانکداری اسلامی مغاير است.

وی با بيان اينکه صنايع ضربه شديدی از بانک‌ها می‌خورند، خواستار توجه به حل اين مشکل در خصوص بانک‌ها شد و تاکيد کرد: ربای مضاعف هيچ توجيه شرعی ندارد و قرآن صريحا آن را منع می‌کند.

آيت‌الله مکارم شيرازی يادآور شد: بايد فکری به حال بانک‌ها، گرانی و مسائل موجود کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016