شنبه 3 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثبت‌نام همزمان اولياي بيسواد با دانش آموزان از امسال

رييس سازمان نهضت سواد آموزي كشور از طراحي الگوي جديد براي آموزش بزرگسالان در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: با تصويب اين طرح جديد، نحوه ادامه تحصيل افراد بزرگسال و دارندگان مدرك كمتر از ديپلم فراهم مي‌شود كه اين روش متفاوت از آموزش از راه دور و شركت كردن در امتحانات متفرقه است.

علي باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: طرحي در دست مطالعه است كه مبناي نظام آموزشي بزرگسالان خواهد بود و با استفاده از متدها و روش‌هاي مشخص، ساز و كار نظام‌مند و تعريف شده‌اي را براي آموزش بزرگسالان ارائه خواهد داد.

امكان ادامه تحصيل بزرگسالان زيرديپلم فراهم مي‌شود

وي افزود: پس از آنكه اين نظام آموزش بزرگسالان به تاييد و تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش رسيد، نحوه ادامه تحصيل افرادي كه سواد آنها كمتر از ديپلم است، مشخص و اعلام مي‌شود و ساختار ويژه‌اي براي ارتقاي تحصيل اين افراد خواهد بود، بر اين اساس و با استفاده از اين طرح، شرايط تحصيلات عمومي براي افرادي كه به هر دليلي نتوانسته‌اند مدرك ديپلم خود را بگيرند، فراهم مي‌شود كه در حال حاضر گروه تحقيقاتي اين طرح انتخاب شده و در حال نهايي كردن اين طرح هستيم.

رييس سازمان نهضت سواد آموزي كشور تصريح كرد: پس از تصويب اين طرح در آموزش و پرورش و اجراي آن، شرايط سخت و نظام برگزاري آزمون‌هاي متفرقه، آموزش از راه دور و ساير آموزش‌هاي بزرگسالان ساماندهي شده و همه آنها تحت الگو و تشكيلات ويژه‌اي با مقررات متفاوت از آموزش رسمي قرار خواهد گرفت.

ثبت نام همزمان اوليا بيسواد به همراه دانش آموزان

وي همچنين در ادامه گفت: يكي ديگر از برنامه‌هايي كه امسال در نظر گرفته شده، ثبت نام همزمان اولياي بيسواد دانش آموزان است كه در اين راستا مديران مدارس موظف شده‌اند در هنگام ثبت نام از دانش آموزان، چنانچه اولياي آنها نيز بيسواد باشند آنها را نيز ثبت نام كرده و پس از آغاز سال تحصيلي ساز و كارها و نحوه تحصيل آنها فراهم و اعلام مي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ضرورت استفاده از ظرفيت مدارس غيرانتفاعي براي آموزش بزرگسالان

باقرزاده درباره استفاده از ظرفيت مدارس غير دولتي براي آموزش بزرگسالان نيز گفت: مردم بايد بدانند كه مدارس غير دولتي ظرفيت مناسبي است تا برنامه‌اي قابل قبول در زمينه آموزش ارائه كنند و موسسان نيز نبايد نگاه اقتصادي به بحث آموزش بزرگسالان داشته باشند و چنانچه نهضت سواد آموزي را يك خدمت اجتماعي و نياز بدانند، مي‌توان از ظرفيت بعد از الظهر مدارس غيرانتفاعي براي تحت پوشش قرار دادن آموزش بزرگسالان استفاده كرد.

رييس سازمان نهضت سواد آموزي نقش صدا و سيما و رسانه‌ها را در فرهنگسازي داشتن سواد به ويژه براي افراد مسن كه سواد خواندن و نوشتن ندارند، مهم دانست و گفت: اگر اين احساس نياز توسط رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما به وجود آيد، قطعا فرهنگ سازي مناسب نيز به سمت يادگيري فراهم خواهد شد.

به گفته وي، از امسال تنها روش آموزش بزرگسالان از طريق سازمان نهضت سواد آموزي به شيوه برون سپاري خواهد بود و اين سازمان متعهد شده چنانچه آموزش‌هاي فرد به فرد بر اساس برنامه‌هاي تدوين و ارائه شده سازمان نهضت انجام شود، قيمت تمام شده آموزش را به آن فرد اعم از دانش آموز، دانشجو، بازنشسته، روحاني و يا هر فرد ديگري كه آموزش فرد بيسواد را بر عهده داشته باشد، بپردازد.

رييس سازمان نهضت سواد آموزي خاطر نشان كرد: بزودري بانك اطلاعات اسمي افراد بيسواد نهايي مي‌شود و به طور دقيق مشخص خواهد شد كه چه تعداد بيسواد و در چه گروه سني وجود دارد؛ البته انتشار اين آمار پس از انتشار آمار نهايي سرشماري سال 90 انجام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016