سه شنبه 13 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: برخورد با ناشران ترويج‌کننده‌ی فرهنگ غرب

وزير ارشاد با بيان اين‌که با ناشران ترويج‌کننده فرهنگ غربی برخورد می‌شود،‌ گفت:‌ در همين رابطه در مورد نشرياتی کنترل صورت می‌گيرد و هیأت نظارت کار بررسی و مراقبت را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد حسينی با بيان اين‌که اهتمام وزارت ارشاد در موضوع انتشار کتاب، کنترل کتاب‌های برگرفته از فرهنگ غرب بوده است، گفت: در همين رابطه با ناشرانی که کتاب‌هايی بر اساس فرهنگ غرب منتشر می‌کردند، برخوردهايی صورت گرفته و انتظارمان از نمايندگان مجلس، حمايت از اين رويکرد وزارت ارشاد است؛ نه اين‌که پس از برخورد با متخلفی،‌ فضاسازی در مورد دليل انجام اين کار صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حسينی تأکيد کرد که وزارت ارشاد به پياده شدن احکام اسلامی اعتقاد دارد.

او همچنين با بيان اين‌که وزارت ارشاد در راستای بزرگداشت علما و احيای آثار آنان، تلاش‌هايی انجام داده است، گفت: اخيرا در اصفهان از نام‌آوران حوزه علميه تجليل شد.

حسينی با بيان اين‌که در موضوعات شعر و شعر آيينی، رونق داشته‌ايم، گفت: ما در مورد شعر ادبی، عاشورايی و شعر در مورد ديگر ائمه (ع) همچون شعر رضوی برنامه‌هايی را برگزار کرده و رونق بسياری در اين عرصه داشته‌‌ايم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اين‌که در سال گذشته، ۶۹هزار عنوان کتاب منتشر شده است، گفت: از حيث انتشار عنوان کتاب در منطقه و جهان اسلام رتبه اول را داريم و هيچ کشوری به اندازه ما دارای پيشرفت نبوده است. وزارت ارشاد در همين راستا نمايشگاه کتاب و نمايشگاه‌های استانی را برگزار می‌کند و برای توسعه کتابخانه‌ها اهتمام ويژه‌ای دارد.

او افزود: از آن‌جا که مقام معظم رهبری در موضوع ترجمه معکوس از زبان فارسی به زبان‌های مختلف تأکيد داشتند، ما اين حرکت را آغاز کرده‌ايم.

حسينی با بيان اين‌که ايران در عرصه‌های بين‌المللی در چند سال اخير حضور فعالی داشته است گفت: تلاش ما اين بوده که تمامی استان‌ها در هفته‌های فرهنگی کشورهای مختلف حضور داشته باشند که در همين راستا اين استان‌ها قبل از حضور در اين مجامع بين‌المللی، در فرهنگسرای نياوران کارهای‌شان را به معرض نمايش می‌گذارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016