شنبه 7 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روش‌های كنترل مشكلات روحی و روانی حوادث باید به مردم آموزش داده شود

تهران - قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرگفت: روش‌های كنترل و مقابله با مشكلات روحی و روانی ناشی از وقوع انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت باید به منظور آشنایی مردم با حمایت های روانشناختی پس از وقوع آنها به مردم آموزش داده شود.

'احمدرضا شجیعی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: با توجه به اهمیت بهداشت روانی و تأمین سلامت روحی و روانی تمام افراد جامعه به خصوص در زمان وقوع انواع حوادث طبیعی،‌ غیر طبیعی و انسان ساخت لازم است در شرایط عادی زندگی، این گونه آموزش ها از سوی متولیان امر و رسانه های جمعی فرهنگ سازی و آموزش داده شود تا افراد متاثر در مواقع وقوع حوادث یاد شده بتوانند با اتخاذ تصمیمات درست به كنترل روحی و روانی خود برای رویارویی و پذیرش سانحه بپردازند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ روش‌های كنترل و مقابله با مشكلات روحی و روانی ناشی از وقوع حوادث باید به همه مردم جامعه و درهمه سطوح آموزش داده شود و دوره‌های آموزش های بهداشت روانی سوانح برای افراد خاص مثل مسوولان و مدیران اجرایی سازمان های امدادرسان، پزشكان و گروه های بهداشتی - درمانی و امدادگران برگزار شود.

شجیعی تصریح كرد به امدادگران برای مقابله با عوامل استرس زا باید آموزش‌های لازم داده شود و مدیران و مسوولان ذیربط نیز باید در این زمینه به امدادگران كمك كنند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه كرد: در جوامع توسعه یافته و آماده، گروه‌های حمایت های روانی و اجتماعی تشكیل می‌شود تا برنامه‌های بهداشت روانی، حوادث ( قبل، حین و پس از وقوع ) را تنظیم كنند و به اجرای صحیح آن نظارت داشته باشند.

وی به اجرای هماهنگی‌های لازم قبل از وقوع انواع حوادث و سوانح اشاره كرد و گفت: در چنین شرایطی اعمال مدیریت صحیح و منطقی از سوی سازمان‌ها و مسوولان دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح و نحوه عملكرد آنان در بازگرداندن شرایط مناسب روحی و روانی و اجتماعی و نیز جلوگیری از پیامدهای منفی و دیرپای روان شناختی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینكه بررسی و مطالعه بهداشت روانی آسیب دیدگان و امدادگران در جریان وقوع انواع حوادث و نیز ارائه راهكارهای مناسب برای تأمین سلامت روانی آنان حائز اهمیت و ضروری است، افزود: مطالعه واكنش‌های روان شناختی و نیازهای روحی و روانی آسیب دیدگان و امدادگران می‌تواند بسیار موثر واقع شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016