دوشنبه 16 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خامنه‌ای: فروغ فرخزاد را روشنفکران هم قبول نداشتند

khameneiforoogh2.jpg
پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : رهبر انقلاب در ديدار شاعران فرمودند: من اسمی از بعضی شعرای زن ديگر نمی‌آورم؛ چون فروغ فرخزاد به اعتقاد من عاقبت به خير هم شد. بعضی‌های ديگر نه، عاقبت به خير نشدند و نخواهند شد.

به گزارش انتخاب؛ بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب که درباره رعايت عفاف و حجاب به شاعران است و سخنی نيز درباره فروغ فرخزاد در کتاب تازه چاپ شده ی « «شب شاعران بيدل» منتشر شده، در زير می آيد:

* آن جايی که به مسائل دل و عواطف و اينها می‌پردازيد، حد نگه داريد، يعنی آن حالت عفاف و حجاب را حفظ کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




* اين را بدانيد شعری که آن وقت فروغ فرخزاد می‌گفت، در دنيای روشنفکری آن زمان هم کسی قبول نداشت. خب، ما با اينها مواجه بوديم، روبرو بوديم، همين‌هايی که شب توی قهوه‌خانه‌ها و کافه‌های تهران می نشستند و عرق‌خوری می‌کردند و آنها را از مستی روی دوش می‌کشيدند و می‌بردندشان خانه، چون نمی‌توانستند، بروند همان‌ها هم معتقد نبودند که شعر باز و عريان - مثل بعضی از شعرهای فروغ فرخزاد - بايد گفته شود.

* آن زمان فرهنگ فرهنگ مستهجنی بود که حالا گوشه‌ای از آن هم در شعر بعضی از شعرای آن روز خودش را نشان داده بود. من اسمی از بعضی شعرای زن ديگر نمی‌آورم؛ چون فروغ فرخزاد اولا مرد، ثانيا به اعتقاد من عاقبت به خير هم شد.

بعضی‌های ديگر نه، عاقبت به خير نشدند و نخواهند شد؛ لذا به آنها اشاره‌ای نمی‌کنم و از آنها اسم نمی‌آورم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016