پنجشنبه 19 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملی مجلس: ترکش‌های دشمن در جنگ نرم همين فيلم‌ها، کتب و نشريات است


خبرگزاری فارس: عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملی مجلس با تأکيد بر اينکه در جنگ نرم شليک‌های دشمن صدا و گلوله‌هايش ترکش ندارند، گفت: ترکش‌های دشمن در جنگ نرم همين فيلم‌ها، کتب و نشريات است.

محمدحسن آصفری نماينده مردم اراک و عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع جنگ نرم و راهکارهای دشمن در اين زمينه، اظهار داشت: جنگ نرم موضوع بسيار مهمی است که وقتی دشمن از طريق نظامی موفق نمی‌شود، يا برای آنکه هزينه و تلفات کمتری متحمل شود، از طريق جنگ نرم وارد عرصه می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه در جنگ نرم مسائل بسيار متعددی مطرح است، تصريح کرد: دشمن در جنگ نرم از روش‌های مختلفی مانند راهکارهای سايبری و شبکه‌های مختلف مجازی استفاده و سعی می‌کند عقايد و تفکراتش را به جوانان و مردم القا کند.

اين عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس بر همين اساس يادآور شد: دشمن در جنگ نرم با استفاده از اساتيد و عناصر دانشگاهی، اين مسير را دنبال می‌کند و از اين طريق وارد می‌شود؛ استفاده از کتب و مجلّات نيز از ديگر روش‌های جنگ نرم است که دشمن می‌تواند با استفاده از آنان القائات و تفکراتش را دنبال کند.

به گفته وی، دشمنان در ايران با استفاده از تهاجم فرهنگی سعی می‌کند همه افکار را به سمت موضوع 'حجاب' سوق دهد و سپس با آمادگی ايجاد کردن در جامعه، بدون آنکه متوجه باشيم که در چه جايگاهی قرار گرفتيم، ريشه همه چيز يک دفعه زده می‌شود در حالی که زمان گذشته و دشمن نيز بدون دادن تلفات به پيروزی رسيده است.

آصفری در بخش ديگری از گفت‌وگوی خود با فارس با بيان اينکه در جنگ نرم شليک‌های دشمن صدا و گلوله‌هايش ترکش ندارند، متذکر شد: ترکش‌های دشمن در جنگ نرم همين فيلم‌ها، کتب و نشريات است اما در جنگ نظامی شاهديم که با ترکش‌های دشمن، خون ريخته می‌شود ولی در جنگ نرم اينگونه نيست، در جنگ نرم دشمن فکر مردم را به سوی اهداف سوق داده و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

نماينده مردم اراک در خانه ملت در خاتمه با ذکر اين نکته که نظام جمهوری اسلامی يک نظام دينی است، خاطرنشان کرد: امروز شاهديم که جوامع بين‌المللی به سمت مبانی اسلامی سوق پيدا کردند و خود اين مسئله پتانسيل و نقطه قوتی است که می‌توانيم آن را مورد بهره‌برداری و استفاده قرار دهيم و اين مهمترين عامل در راستای مقابله و مبارزه با جنگ نرم و تقويت بنيه دينی مردم به ويژه جوانان‌مان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016