یکشنبه 29 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از سرقت مجسمه های تهران چه خبر؟

مهر - در حالی 800 روز از سرقت مجسمه های پایتخت می گذرد که پلیس هنوز پرونده را به قوه قضائیه ارسال نکرده و دادستان تهران هم می گوید: بروید از پلیس سوال کنید چون اگر پرونده دست ما بود به سرعت رسیدگی می کردیم. ولی در این میان استاندار تهران تنها می گوید: امیدواریم زودتر به نتیجه برسد!

tehstatuetheft2.jpg

11 اردیبهشت ماه سال 89 بود که خبر ربوده شدن چند مجسمه زیبا در پارکهای شهر تهران تیتر رسانه ها قرار گرفت. خبرنگاران به سرعت موضوع را از مقامات شهرداری، نیروی انتظامی و حتی قوه قضائیه جویا شدند که هر یک در گفتگوهای خود نظرات متفاوتی را مطرح کردند. ولی تاخیر در برخورد با مقصران این حادثه موجب شد تعداد مجسمه های برنزی ربوده شده به 12 عدد برسد.

این پرونده جنجالی آنقدر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که حتی سایت بین المللی ویکی پدیا هم صفحه ای را در خصوص این پرونده به خود اختصاص داد ولی امروز پس از گذشت 800 روز هنوز این پرونده مفتوح بوده و به دست قوه قضائیه نرسیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روز اول: شهرداری تهران: شکایت کردیم، فیلم یک سرقت دست ماست

یک روز بعد از سرقت مجسمه ها (12 اردیبهشت ماه 89) محمد جواد شوشتری رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: از طریق اداره حقوقی شهرداری به دلیل سرقت 9 مجسمه شکایت کرده ایم. همچنین فیلم یکی از سرقتها را از طریق مرکز کنترل ترافیک شهر تهران دست ما است.

tehstatuetheft.jpg
رئیس پلیس تهران: آگاهی به دنبال سارقان است

بعد از چند ساعت سردار ساجدی نیا رئیس پلیس تهران در مصاحبه ای اعلام کرد: از وقتی که شهرداری تهران شکایت کرده پیگیری پرونده سرقت مجسمه ها در آگاهی تهران در دستور کار قرار گرفته ولی سرقتها از چند روز قبل آغاز شده است.

سخنگوی شورای شهر: سرقت مجسمه ها سازمان یافته بوده

در همان روز خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از نظر شورا سرقت مجسمه های شهر سازمان یافته و با هدف خاصی بوده و هیئت رئیسه شورای شهر تهران موظف شده تا این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری کند. محاسبه ارزش ریالی مجسمه‌ها نشان می دهد که این سرقت با انگیزه مالی رخ نداده بلکه سارق اغراض دیگری داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016