چهارشنبه 5 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهدید‌های فضای مجازی در سایه کم شدن روابط خانوادگی

تهران - اکنون جوانان به یکی از پرو پا قرص ترین مشتریان فضای مجازی مبدل شده‌اند و به دلیل کم شدن روابطشان با محیط خانوادگی، بیشتر در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت پلیس،‌ بیش از چند سال از عمر ورود اینترنت به صورت گسترده در بین خانواده های ایرانی نگذشته ، اما این پدیده نه چندان نوظهور در تار و پود زندگی افراد ریشه دوانده است .

بر اساس این گزارش ، ارتباط و چگونگی تعامل با فضای مجازی، حفره نجومی در محیط اجتماعی و روابط خانوادگی به وجود آورده که سر نخ آن را به راحتی می توان در اینترنت، لپ تاپ و غیره یافت.

این گزارش می افزاید: اگر فضای مجازی به صورت کارشناسی نشده، مورد استفاده قرار گیرد به یکی از مهمترین چالش‌های اجتماعی مبدل می شود که می تواند روابط آینده سازان اجتماعی را با آسیب جدی مواجه کند.

در این گزارش آمده ورود به چت رم‌ها ، وابسته شدن به ارتباطات مجازی و دل کندن از ارتباطات واقعی، دست مایه قرار گرفتن در برابر شبکه‌های اجتماعی و غیره از مهمترین تهدیداتی به حساب می‌آیند که تور خود را برای انجام اعمال مجرمانه برای جوانان پهن کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنا بر این گزارش ،اگر در خانواده، نوع استفاده از اینترنت را برای فرزندان خود تعریف و محدودیت‌های لازم را برای آنان ایجاد کند یقینا می‌توان بسیاری از چالش‌ها را از پیش روی کاربران جوان اینترنت از بین ببرد.

بر اساس این گزارش ، همچنین محیط مجازی در کنار اقدام پلیسی نیازمند بسترسازی است، از این رو می طلبد وزارت ارشاد، خانواده ها، وزارت آموزش و پرورش و رسانه ها در این زمینه وارد عمل شوند تا جوانان بدانند که کم شدن روابط اجتماعی، هجمه‌ها و تهدیدهای بسیاری را برای آنان فراهم خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016