شنبه 8 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
29 شهریور» احضار یک زوج به دلیل انتشار تصاویر خانوادگی در شبکه اجتماعی
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهروندان از انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی پرهیز کنند

تهران - سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا)اعلام کرد:شهروندان از انتشار تصاویر خصوصی خود در شبکه اجتماعی پرهیز کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سایت پلیس ، سرگرد ˈ نیک نفس ˈ افزود: آبروی از دست رفته پس از یک عمل مجرمانه قابل جبران نیست.

وی اظهار داشت :‌ برخی از افراد با سهل انگاری، تصاویر خصوصی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که این امر به برداشت تصاویر و سوء استفاده از آنها منجر می شود.

سرگرد نیک نفس به تشکیل پرونده‌های متعدد و سوء استفاده از این گونه تصاویر در پلیس فتا اشاره کرد و ادامه داد: بعضی از تصاویر افراد که عموما تصاویری رسمی هستند، برداشت شده و به صورت مونتاژ و بسیار نامناسب و مستهجن در فضای مجازی انتشار می‌ یابد.

به گفته وی ،انتشار مطالب در قالب تصاویر مستهجن عموما برای بازیگران، ورزشکاران و یا با انگیزه انتقام‌جویی سرقت و سوء استفاده انجام می‌شود، در حالیکه در فصل پنج جرایم رایانه‌ای این موضوع به عنوان هتک حیثیت و نشر اکاذیب شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و مجرم به مجازات و جزای نقدی محکوم خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: در این نوع جرایم یک مشکل وجود دارد و آن اینکه مجرم با آبروی فرد سر و کار دارد، به عبارتی با اجرای حکم برای مجرم هیچ مشکلی از قربانی حل نخواهد شد و آبروی از دست رفته وی بازنخواهد گشت لذاضروری است افراد دقت داشته باشند تا از انتشار تصاویر خصوصی در فضای اینترنت خودداری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016