چهارشنبه 1 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
17 آبان» حکم پلمپ اتحادیه سراسری کانونهای وکلا صادر شد
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس کانون وکلای دادگستری:شکایت از کانون واهی است

قضایی - حدود دو سال پیش از کانون وکلا شکایت شد و حتی چند روزی مانده به برگزاری آزمون وکالت برخی خبرگزاریها خبر پلمب آن را هم اعلام کردند.

زهرا تالانی: با این حال آزمون برگزار شد و این کانون هم پلمب نشد.اما همچنان این شکایت ادامه دارد و هنوز مشخص نیست تکلیف این کانون چه خواهد شد.هرچند که گودرز افتخار جهرمی رییس کانون وکلای دادگستری در خبرآنلاین می گوید: این شکایت واهی است و کانون وکلای دادگستری مرکز هم جداگانه شاکی را تعقیب می کند.

او در گفتگوی در خبرآنلاین درباره جزئیات این شکایت می گوید:


نتیجه شکایت از کانون وکلای مرکز که در شعبه دوم دادسرای خارک مطرح شده در چه مرحله ای است؟
یکی از کارمندان کانون مرکز که مسوول انجام دادن کارهای دفتر بوده است، تاریخ نامه‌ای را به جای این که 1 / 5/ 91 درج کند به صورت اشتباه تاریخ 5 / 1 /91 (زمانی که بنده ریاست کانون را نداشته ام) درج کرده است. در نتیجه اوراقی اشتباهی به کانون مرکز فرستاده شده است که به وسیله این نامه، اوراق را عودت دادند ،در این شکایت نه جعل عنوان مصداق دارد و نه جرم دیگری ارتکاب یافته است و به نظر می‌رسد این شکایت واهی است و کانون وکلای دادگستری مرکز هم به عنوان مفتری، شاکی را تعقیب می کند.


بنابراین از نظر شما این شکایت هیچ‌گونه مبنای حقوقی ندارد؟

خیر. شکایت مطرح شده علیه کانون وکلای مرکز یک شکایت کیفری است.
این نامه که شما اشاره کردید تاریخ آن اشتباه شده حاوی چه مطلبی بوده است؟
مطلبی که در نامه است، متضمن هیچ امر مهمی نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یعنی پلمب اتحادیه‌ وکلا (اسکودا) ارنباطی به این شکایت ندارد؟

اتحادیه‌ وکلا نماینده تمام کانون‌های وکلای دادگستری است و برای کارهایی که انجام می‌دهد از همه کانون‌ها نمایندگی دارد و رییس اتحادیه هم توسط هیات مدیره‌های کانون وکلای دادگستری انتخاب شده است و کارهایی که به وکالت از کانون‌ها انجام می‌دهد کاملا قانونی است. اگر اتحادیه وکلا مرتکب تخلفی شده باشد من از آن بی‌اطلاع هستم اما تا آنجایی که گزارش داده شده است، اتحادیه‌ وکلا تخلفی را انجام نداده است. به هر حال در این رابطه مراجع قضایی به آن رسیدگی و قضاوت خواهند کرد و مسلما رایی‌ که صادر خواهد شد مطابق قانون خواهد بود.

الان شاکی خصوصی دارید؟

شاکی این پرونده یکی از افرادی است که در آزمون وکالت سال گذشته مردود شده است و بازپرس پرونده فعلا در حال رسیدگی به این پرونده است.


اما علاوه بر این شکایت 5 دادخواست علیه کانون وکلای مرکزهم در مجتمع قضایی شهید بهشتی مطرح شده است؟

بله. این دادخواست‌ها، دادخواست‌هایی حقوقی است و از طرف افرادی که در آزمون وکالت سال گذشته مردود شده‌اند، مطرح شده است.این دادخواست‌ها، راجع به نحوه عملکرد کانون وکلای دادگستری مرکز به دادگاه عمومی تهران ارائه داده شده است که چهار مورد از این دادخواست‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت و رای به نفع کانون مرکز داده شد و زمان رسیدگی به پنجمین دادخواست در دی ماه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016