شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانان ايرانی رکوردار خيابان گردی اند

يک جامعه شناس گفت: مشکلات نسل جوان ما ناشی از فقدان مهارت مديريت و عدم اشتغال به کار، ريشه می گيرد و پديده ی تاريخ خيابان گردی است.

جعفربای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بيان کرد: شايد جوان ايرانی از جمله جوانانی باشد که در دنيا رکورد خيابان گردی را به خود اختصاص داده و بيشتر وقت خود را در خيابان می گذراند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: فقدان هدفگذاری های دقيق برای زندگی سالم از سوی خانواده برای جوانان اتفاق نمی افتد و اين امر به صورت يک عادت اجتماعی در می آيد و اين افراد معمولا بدون برنامه زندگی می کنند.

ايشان ادامه داد: افراد خيابان گرد به دليل بی هدف بودن و نداشتن برنامه ريزی در زندگی بيشتر وقت خود را در خيابان به سر می برند که اين امر باعث می شود به کارهايی روی آورند که با وجه آنان سازگاری دارد و به آن به عنوان يک تفريح و سرگرمی لذت بخش نگاه کنند.

جعفربای تصريح کرد: افراد خيابان گرد در بيشتر مواقع با عناصری مثل خودشان روبه رو و گروههای چند نفره را تشکيل داده و دست به حوادث احتمالی و از سوی ديگر چون به صورت گروهی و جمعی هستند تحت تاثير تحريک و تلقين رفاقت و دست دوستی به اقدامات بزهکارانه می زنند.

اين جامعه شناس افزود: آلودگی های محيطی و وجود عناصر ناپاک در جامعه در واقع جامعه پذيری آنان را در معرض آسيب قرار می دهد.

بحث شکل گيری شخصيت نامناسب و معيوب خواهد بود و به دليل ديگر چون از خانواده دورند و نظارت اجتماعی هم کاهش پيدا کرده آنان در خيابان رها شده و اين سرگردانی خيابانی آنان را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

وی در پايان خاطر نشان کرد: گاهی اين گروهها قربانيان باندهای خطرناک بزهکاری، تفرقه اجتماعی قرار می گيرند و اينان طعمه ی خوبی برای باندهای مواد مخدر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016