پنجشنبه 14 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم متهمان زورگیری صادر شد؛ اعدام، حبس، تبعید و رد مال

احکام متهمان زورگیری و سرقت در تهران که فیلم آن در اینترنت پخش شد، صادر شد؛ دو نفر از متهمان به مجازات اعدام و دو نفر دیگر به حبس و تبعید محکوم شدند.

به گزارش خبرآنلاین؛ پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران خبر داد شعبه 15دادگاه انقلاب اسلامی تهران، حکم مربوط به چهار متهم به سرقت اخیر در تهران را صادر کرد.

به موجب این حکم، دو نفر از متهمان به اعدام محکوم شدند و دو نفر دیگر از متهمان علاوه بر محکومیت به ده سال حبس، هرکدام به پنج سال تبعید و 74 ضربه شلاق محکوم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه هم‌چنین هر چهار متهم را به رد اموال مسروقه به شکات محکوم کرد.

احکام صادره طی مدت 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض است.

گفتنی است یک ماه قبل، چهار نفر از سارقان، با استفاده از چاقو، یکی از شهروندان تهرانی را مجروح کرده، وجوه نقدی و اموال وی را به سرقت بردند.

فیلم این حادثه در فضای مجازی پخش شد و البته یکی دو بخش خبری رسانه ملی هم آن را نشان داد. مدتی بعد، پلیس زورگیران را بازداشت کرد. پس از آن عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران اعلام کرد: "حداکثر یک هفته تا 10 روز رسیدگی به پرونده متهمان را به پایان می‌بریم، این زمان را اعلام کرده‌ایم تا سوابق متهمین و گزارشات پلیس را بررسی کنیم تا زمانی که پرونده به دادگاه می‌رود با مشکلی مواجه نشود."

برای این متهمان هم فقط یک جلسه دادگاه در ابتدای این هفته برگزار شد و اکنون به صدور حکم منجر شده است.

رسیدگی به این پرونده و صدور حکم برای آن، یکی از سریعترین رسیدگی های دستگاه قضایی به پرونده های این چنینی است. طبق دستور ویژه رییس قوه قضاییه پرونده هایی که امنیت عمومی را بر هم می زنند و جنبه ملی پیدا می کنند، به طور ویژه و با سرعت پیگیری و رسیدگی می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016