شنبه 30 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: تحقیقات علمی سرطان‌زا بودن پارازیت‌های ماهواره‌ای را رد کرد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محمد اسماعیل اکبری پیش از ظهر امروز در نشست شورای سیاستگذاری رادیو سلامت که با موضوع تأثیر امواج رادیویی و پارازیت‌ها در سلامت برگزار شد اظهار داشت: مدتی است که موضوع پارازیت و امواج ماهواره‌ای با عنوان «پارازیت در مردم سرطان ایجاد می‌کند و برای مردم مضر است» بحث داغ رسانه‌ها و محافل سیاسی شده است تا جایی که یکی از متخصصان زنان و زایمان هم اعلام کرد تعداد سقط جنین در مراجعه کنندگان نسبت به مشابه سال قبلش دو برابر شده است در حالی که باید گفت این امر شاخص ارزیابی وضعیت کشور نیست.

وی ادامه داد: صرف نظر از اغراض سیاسی در هر محفلی که می‌نشستیم جمله «پارازیت بر سلامت مردم اثر سوء می‌گذارد» را بسیار می‌شنویم ولی هیچ یک از این‌ها بر پایه یک طرح تحقیقاتی و علمی نبوده است.

اکبری در مورد جزئیات طرح تحقیقاتی خود گفت: این طرح با کمک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد که در ابتدا رابطه امواج الکترونیکی و رادیویی را روی بدن سنجیدیم.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این طرح سلول‌های سرطانی در محیط آزمایشگاهی کشت داده شد و با تکثیر آن‌ها امواج الکترومغناطیس را روی آن تاباندیم.

وی گفت: از طرفی سلول سالم را کشت داده و دوباره امواج الکترومغناطیس به آن تابانده شد تا بفهمیم این امواج چه تأثیر مثبت یا مخربی را روی سلول می‌گذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکبری با اشاره به اینکه این تحقیق از مرحله سطح سلولی وارد سطح حیوانی شد و 20 موش را در محیط آزمایشگاه به سرطان مبتلا کردیم و در نهایت مشخص شد که جریان الکتریکی در محیط برای انسان مفید است اگر چه تئوری می‌گوید استفاده از جریان الکتریکی بیش از حد استاندارد برای افراد مضر است.

وی با اشاره به اینکه انسان در طی روز به طور مداوم در حال اشعه دیدن است تأکید کرد: حتی یک بار پرواز با هواپیما 100 برابر یک دستگاه رادیولوژی به بدن اشعه می‌رساند و اگر اشعه به طور ممتد و ثابت به یک فرد تابیده شود شاید در طولانی مدت مشکل‌آفرین باشد ولی امواج‌هایی که اکنون برای خنثی‌سازی امواج ماهواره‌ای استفاده می‌شود چون در حد استاندارد است مشکل آفرین نیست.

اکبری خاطرنشان کرد: حتی در این تحقیق طی نامه‌ای به سازمان بهداشت جهانی مستندات این سازمان را هم در راستای تأثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم دریافت کردیم که با تحقیقاتی که در کشور انجام شده مغایرتی نداشت.

این متخصص سرطان اذعان داشت: در عین حال نباید فراموش کرد که در طی روز DNA بدن ما به دلایل مختلف تخریب می‌شود ولی از آن طرف بدن در حال ترمیم و بازسازی است والا باید ما روزی بیش از 100 بار به سرطان مبتلا می‌شدیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016