شنبه 7 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرپرست وزارت بهداشت: داروی کافی در حال ورود به کشور است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،ˈمحمدحسن طریقت منفردˈ روز یکشنبه در دومین جشنواره کشوری و نخستین کنگره بین المللی حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار در جمع خبرنگاران گفت: کمبود دارویی به آن صورتی که بازار دارویی را مختل کند، وجود نداشته اما چند دارو با کمبود مواجه است که اکنون این داروها یا وارد بازار دارویی شده یا در حال ورود به بازار است.

سرپرست وزارت بهداشت درباره ارز دارویی نیز اظهار داشت: از آزاد شدن ارز دارو و کاهش ارز مرجع برای آن بی خبر هستم اما ارز دارویی به مرور به ما داده می شود و دارو هم به تدریج در حال ورود به کشور است.

وی درباره ماندن داروها در گمرگ نیز گفت: هیچ دارویی در گمرک بر زمین نمانده است و دلیلی ندارد در گمرک باقی بماند.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: اگر تولید برخی داروها کاهش داشته به دلیل کمبود مواد اولیه بوده که سریعا در حال جبران است؛ بیش از 90 درصد مواد اولیه داروها را از خارج وارد می کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طریقت درباره فعال شدن داروفروشان خیابان ناصرخسرو تهران پس از 10 سال نیز گفت: این داروفروشان غیرمجاز قبلا هم بوده اند اما این خرید و فروش ها را با افزایش عرضه داروهای مورد نیاز کاهش می دهیم .

وی درباره افزایش قیمت دارو نیز گفت: قیمت و هزینه های دارو محاسبه شده و حاشیه سود آن نیز تعیین شده است البته در تنظیم قیمت دارو گروه های متعددی مشارکت دارند.

وی درباره برنامه پزشک خانواده نیز گفت: اواخر همین هفته این برنامه در قزوین افتتاح می شود.

سرپرست وزارت بهداشت، یادآور شد روش و متد خاصی برای اجرای برنامه پزشک خانواده ندارم ؛ این برنامه قرار است که هزینه های غیرضروری را کاهش دهد و تمام سیاست های حاکمیت را اجرا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016