چهارشنبه 22 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوء مصرف دارو، شایع ترین علت خودکشی است

تهران - نتایج یک تحقیق که در هفتمین همایش سراسری طب اورژانس ارایه شده است، نشان می دهد شایع ترین نوع خودکشی، سوء مصرف دارو (استفاده از دوزهای بالای داروهای مجاز یا غیرمجاز) و نادرترین علت، برق گرفتگی است.
[سوء مصرف دارو، شایع ترین علت خودکشی است]

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نتایج طی یک دور ه 10 ساله روی تمام مصدومان مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (بیمارستان های شمال تهران) به دست آمده است.

بنا به این گزارش، در بیشتر موارد خودکشی، دلیل واضح و روشتی درباره علت اقدام به خودکشی یافت نمی شود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد گروه سنی 21 تا 30 سال و سپس 16 تا 20 سال، شایع ترین گروه سنی درگیر برای اقدام به خودکشی هستند.

طبق این تحقیق، 61 درصد افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند را زنان تشکیل داده و افراد مجرد در مقایسه با افراد متاهل بیشتر اقدام به خودکشی می کنند.

این گزارش افزوده است: شناسایی گروه های آسیب پذیر، ارایه خدمات مراقبتی مناسب به آنان، کاهش عوامل خطرزای خودکشی و تقویت اقدامات پیشگیرانه جامع نگر در کاهش آمار خودکشی موثر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش یادآور شده است تلاش های جامعه محور باید بر پیشگیری اولیه از خودکشی از ابتدای کودکی باشد چراکه سرمنشای رفتارهای مخاطره آمیزی که فرد را در معرض خطر خودکشی قرار می دهد مربوط به دوران کودکی است.

این تحقیق از سوی ˈطاهره رعدیˈ، ˈمسعود یاوریˈ، ˈزهرا رعدیˈ، ˈسیمین درایهˈ و ˈمشیانه حدادیˈ انجام شده است.

هفتمین همایش سراسری طب اورژانس که از روز گذشته (سه شنبه) آغاز شد فردا به کار خود در سالن همایش های رازی تهران پایان می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016