یکشنبه 8 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای دزدی ماشین های گرانقیمت فوتبالیست ها

سرنخ - ماموران پلیس خیلی وقت است که هر چند ماه یک بار درگیر پرونده سرقتی می‌شوند که شاکی آن فوتبالیسستی معروف است. این روز‌ها سارقانی که دنبال ماشین‌های گرانقیمت و لوکس برای سرقت می‌گردند، دیگر وقت خود را برای شناسایی افرادی که ماشین گرانقیمت دارند نمی‌گذارند بلکه خیلی‌هایشان یکراست به سراغ فوتبالیست‌هایی می‌روند که می‌دانند ماشین‌های بی‌نظیر و تکی دارند.

در این میان هفته پیش نیز ماشین یکی دیگر از فوتبالیست‌ها از جلوی باشگاه پرسپولیس به سرقت رفت و همین بهانه‌ای شد تا در این گزارش از سرقت‌هایی بنویسم که از این افراد معروف گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دزدی بنز 200 میلیونی نیکبخت
یک سال پیش ماجرای دزدی بنز علیرضا نیکبخت واحدی یکی از داغ‌ترین سوژه‌های صفحات حوادث ورزشی روزنامه‌ها بود.

نیکبخت واحدی هیچوقت فکرش را نمی‌کرد که کسی بتواند به راحتی بنز شیک و گرانقیمتش را بدزد. جای خالی ماشینش چنان او را شوکه کرده بود که او را در جایش میخکوب کرد. زمانی که باور کرد به راحتی آب خوردن بنزش را دزدیده‌اند به کلانتری رفت و ماجرا را برای افسر تجسس توضیح داد.
بازیکن سابق تیم‌ملی که در کلانتری دربند شکایتش را مطرح کرده بود، پس از تکمیل مدارک، برای پیگیری پرونده سرقت ماشینش به همراه نگهبان پارکینگ برای چهره‌نگاری راهی اداره آگاهی شد.

او درباره پیدا شدن ماشینش به خبرنگار سرنخ می‌گوید: «بعد از اینکه شکایت کردم، ماموران اطمینان دادند که شناسایی و دستگیری سارق زیاد طول نمی‌کشد و ماشینم زود پیدا می‌شود. چند وقت بعد، یعنی هشتم تیر ماه آنها ماشینم را در خیابان دیباجی پیدا کردند و تحویلم دادند. زمانی که ماشین را دیدم تا دلتان بخواهد حرص خوردم. آقای دزد گویا رانندگی بلد نبوده و کلی با ماشینم به در و دیوار کوبیده بود. ماشین گرانقیمت من پر از خش شده بود و چندین جای اتاق هم دچار فرو رفتگی شده بود آن شب از حرص خوابم نمی‌برد.»

شورولت کوروت جباری راهم دزدیدند
آذر ماه پارسال بود که سرقت ماشین مجتبی جباری، بازیکن با‌سابقه تیم‌ملی و تیم استقلال باعث شد پای جباری به پلیس آگاهی باز شود. این بازیکن که گرانترین ماشین را در میان هم‌باشگاهی‌های خود داشت به خاطر سرقت خودروی شورولت کوروت‌اش به کلانتری مراجعه کرد و همان موقع بود که سرقت این خودروی چند صد میلیون تومانی، سوژه داغ روزنامه‌ها و محافل ورزشی شد.

این بازیکن با سابقه درباره سرقت خودرو‌اش به ماموران پلیس گفت: «مدتی پیش خودرویی را وارد کشور کردم و پس از گرفتن پلاک موقت، سوار بر آن اقدام به تردد در سطح شهر می‌کردم. پس از گذشت مدتی کوتاه، فردی با مراجعه به من ادعا کرد می‌تواند برایم پلاک دائم بگیرد. وقتی به حرف‌های مرد شیاد اعتماد کردم، خودروی گرانقیمتم را برای شماره‌گذاری در اختیارش قرار دادم. من از نقشه شوم او خبر نداشتم و فکر می‌کردم چون ورزشکار هستم فرد شیاد نمی‌تواند به دزدیدن ماشینم فکر کند.»

او ادامه داد: چند روز از بردن ماشینم توسط فرد شیاد گذشت ولی از او خبری نشد. هرچه تلاش کردم نتوانستم با او تماس بگیرم عدم جوابگویی او بسیار شک‌برانگیز بود. چند بار به خودم گفتم شاید نتوانسته کاری برای دریافت پلاک دائم کند و به همین دلیل خجالت می‌کشد جوابگو باشد ولی زمانی که به پلیس مراجعه کردم متوجه شدم این شاگرد سارقان حرفه‌ای برای سرقت خودرو‌های پلاک موقت مدل بالاست. پس از آن به اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی رفتم و چهره‌نگاری انجام شد و ماموران به من اطمینان دادند که به زودی ماشینم را پیدا می‌کنند.»

ماموران پلیس پس از مدتی توانستند خودروی مسروقه را پیدا کرده و به صاحبش بازگردانند.

دزدی مورانو جلوی در باشگاه پرسپولیس
اما آخرین ماجرای سرقت خودروی فوتبالیست‌ها به همین چند روز پیش برمی‌گردد. این بار درست جلوی در باشگاه پرسپولیس و زمانی که افشین اسماعیل‌زاده (هافبک سابق تیم پرسپولیس) با سردار رویانیان در حال صحبت کردن بود ماشینش به سرقت رفت.

این حادثه ساعت یک بعد از ظهر رخ داد. هافبک سابق تیم پرسپولیس ماجرای سرقت ماشینش را اینطور توضیح می‌دهد: «دو هفته پیش یک دستگاه مورانو سفید رنگ مدل 2008 خریدم. در قولنامه، ماشین به نام من بود اما چون مشغله کاری داشتم و زمان هم نداشتم نتوانستم پلاک را به نام خودم بزنم.»

او ادامه می‌دهد: «روز قبل از حادثه فردی را مقابل برجی که خانه‌ام در آنجاست دیدم. او جلو آمد و پرسید که آیا قصد فروش ماشینم را دارم من هم که قصد داشتم ماشین را عوض کنم به او جواب مثبت دادم. او از من شماره تلفن گرفت و گفت تماس می‌گیرد. روز حادثه این مرد به من زنگ زد و گفت که برای نوشتن قولنامه آماده است. من آن ساعت برای صحبت با آقای رویانیان باید به باشگاه می‌رفتم. به او گفتم که در حال حاضر در مسیر باشگاه پرسپولیس هستم و زمان ندارم. او گفت که خودش هم در همان محدوده است و اگر مایل باشم او تا چند دقیقه دیگر می‌آید و قولنامه‌ را می‌نویسیم. من هم قبول کردم. زمانی که رسید، سوار ماشین من شد و با هم حرف زدیم. او قولنامه را بیرون آورد تا معامله را تمام کنیم. درست همان زمان آقای رویانیان را مقابل در باشگاه دیم و از مرد جوان خواستم داخل ماشین بماند تا من چند دقیقه‌ای با رویانیان صحبت کنم. او هم قبول کرد. سوئیچ را از روی ماشین بر نداشتم و همین اشتباه باعث سرقت ماشینم شد. زمانی که گفت‌وگویم با رویانیان تمام شد و به سمت ماشینم رفتم دیدم که نه از ماشین خبری از و نه از فرد خریدار.»
هافبک سابق پرسپولیس چند دقیقه‌ای منتظر ماند تا شاید خبری از ماشین شود ولی خریدار گوشی همراهش را هم جواب نمی‌داد. یک ساعت پس از سرقت مورانوی سفید‌رنگ اسماعیل‌زاده، او به کلانتری 145 ونک رفت و شکایت کرد. در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی سارق خودروی او ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016