شنبه 14 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف فروش لپ‌تاپ در بازار، ارز مبادله‌ای به دست واردکنندگان لپ‌تاپ نرسيد

ايسنا ـ در شرايطی که چندی است اعلام شده ارائه ارز مبادلاتی به کالاهای اولويت ۹ که لپ‌تاپ هم در ميان آن‌ها قرار می‌گيرد، آغاز شده رييس اتحاديه فن‌آوران رايانه تهران از نرسيدن اين ارز به دست واردکنندگان لپ‌تاپ خبر داد و گفت: در حال حاضر به دليل نوسانات قيمت ارز که ظرف يک يا دو روز گذشته صورت گرفته فروشندگان ترجيح می‌دهند از فروش انواع لپ‌تاپ خودداری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيدمهدی ميرمهدی کميجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: متاسفانه هنوز ارز مرجع به دست واردکنندگان لپ‌تاپ نرسيده و با وجود اين که ثبت سفارش صورت گرفته هنوز بانک‌ها نسبت به پرداخت اين ارز اقدام نکرده‌اند.

وی با بيان اين‌که در حال حاضر مشکلی از نظر ثبت سفارش وجود ندارد تاکيد کرد: در حال حاضر با وجود تمام مشکلات در بازار کمبودی وجود ندارد اما با اين حال به خصوص طی سه روز گذشته که نوسانات نرخ ارز بيشتر شده اغلب فروشندگان ترجيح می‌دهند از فروش کالاهای خود خودداری کنند.

او در پاسخ به اين سوال که آيا نظارتی بر روی اين اقدام فروشندگان لپ تاپ صورت نخواهد گرفت، اظهار کرد: حتما به اين موضوع رسيدگی خواهيم کرد و از طرف صنف به افرادی که از فروش لپ‌تاپ خودداری می‌کنند اخطار خواهيم داد. اما به هر حال وقتی که قيمت‌ ارز بالا می‌رود تا حدی تخلفات غير قابل کنترل می‌شود.

رييس اتحاديه فن‌آوران رايانه تهران در بخش ديگری از صحبت‌های خود در پاسخ به اين سوال که پس از اختصاص يافتن ارز مبادله‌ای چقدر قيمت لپ تاپ‌ها کاهش پيدا خواهد کرد، توضيح داد:‌ اگر ارز به دست واردکنندگان برسد قطعا با کاهش قيمت مواجه خواهيم بود و حتی ممکن است تا ۳۰ درصد قيمت‌ها پايين بيايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016