شنبه 12 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرپرست حجاج ایرانی: هنگام برپایی نماز، زائر شیعه نباید به خرید برود!

سیدعلی قاضی‌عسکر از زایرانی که به عربستان سعودی سفر می‌کنند درخواست کرد؛ به رفتارهای خود در این سرزمین بیشتر توجه نشان دهند و از حرکت‌های شبه‌برانگیز خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حج و زیارت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین گردهمایی زایران عمره‌گذار جمعه 11 اسفندماه در استادیوم 12 هزار نفری آزادی با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از زائران برگزار شد.

در این گردهمایی، قاضی‌عسکر بیان کرد: سفر به عربستان برای انجام اعمال حج و عمره بدون برنامه‌ریزی، بهره‌ی کافی را به همراه نخواهد داشت و لازم است پیش از این سفر، شناخت کافی حاصل شود.

او سپس به ارزش‌های اخلاقی که در این سفر نصیب زایران می‌شود، اشاره کرد و گفت: حجاج باید زینت شیعه باشند و به رفتارهای خود توجه بیشتری نشان دهند، مثلا هنگام برپایی نماز، زائر شیعه نباید به خرید برود.

سرپرست حجاج ایرانی در عین حال تاکید کرد: حج، کانون وحدت و نه نزاع و درگیری است و محل مخالفت با اهل سنت نیست.

قاضی‌عسگر با توصیه به زایران برای این‌که با بدعت‌ها‌، انحرافات و مبانی اسلام بیشتر آشنا شوند، اظهار کرد: شبهات علیه شیعه بسیار است. اشخاصی که در محل بقیع، زایران را فریب می‌دهند اجیر شده‌اند تا شبه افکنی کنند. کتاب چاپ می‌کنند و باورهایشان را به زایران القاء می کنند، این تفکر شیطنت‌آمیز همچون عمل خوارج است.

به گزارش ایسنا، در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد موسوی رییس سازمان حج و زیارت سخنانی را درباره‌ی توسعه تفکر دینی در همه‌ی امور و اماکن بیان کرد و در ادامه گفت: از زایران می‌خواهم از فرصت طلایی پیش آمده برای توبه و بازگشت به خدا استفاده کنند.

وی افزود: ما در سازمان حج و زیارت و بعثه‌ی مقام معظم رهبری در خدمت شما هستیم و نمی‌خواهیم دغدغه‌ی تغذیه‌، حمل و نقل‌، اسکان و بهداشت و درمان را داشته باشید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور رییس جمهور اضافه کرد: سازمان حج و زیارت تا جایی که توانسته، هتل‌های خوب را با قیمت مناسب اجاره کرده است. عده‌ای در این میان سوال می‌پرسند که آیا هزینه‌ی سفر عمره افزایش یافته است که ما برای پاسخ دادن به این سوال باید به شاخص‌های قیمت در عربستان و ایران توجه کنیم.

موسوی افزود: سال‌های قبل ما بلیت هواپیما را 500 هزار تومان می‌گرفتیم که امسال به یک میلیون تومان رسیده است. دلار 1260 تومان در اختیارمان بود که اکنون 2500 تومان است. با این حال همکاران‌مان با توجه به رشد تورم 10 تا 15 درصدی در عربستان خدمات را با قیمت مناسبی اجاره کرده‌اند و حتا آخرین کمیسیون به قیمت هفت میلیون ریال عربستان سعودی، نسبت به سال گذشته ارزان‌تر گرفته شده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین یادآور شد: ما محدودیتی برای عمره نداریم و مرتب از عربستان سهمیه می‌گیریم. اضافه شدن ظرفیت عمره به خدمات و امکانات ارزی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد، بستگی دارد. هرچند اکنون مشکلات ارزی تا حدودی حل شده ولی هرچه بیشتر ارز در اختیارمان بگذارند، بیشتر زایر می‌فرستیم.

موسوی بار دیگر در سخنانش به موضوع هدفمندشدن سهمیه‌های عمره، اشاره کرد و گفت: جلوی ارگان‌های مختلف را گرفته‌ایم تا سهمیه‌ی آن‌ها در اختیار زایران قرار گیرد، چون سهمیه هیچ معنایی ندارد.

او سخنانش را با ذکر تلویحه «لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لَا شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ، لَکَ وَ الْمُلْکَ، لَا شَرِیکَ‏ لَکَ لَبَّیْکَ» درحالی‌که زایران هم او را همراهی می‌کردند، به پایان برد.

در ادامه‌ی این مراسم، اعمال عمره‌ی مفرده در حالی که ماکتی از کعبه و مقام حضرت ابراهیم در میان استادیوم قرار داشت، با همراهی نمادین گروهی از زایران و توصیه‌های معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، به صورت میدانی آموزش داده شد تا زایران در جریان جزییات اعمال عمره و همچنین قوانین عربستان در این باره قرار گیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016