چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق نهایی ایران با وکیل فرانسوی برای شکایت علیه عوامل "آرگو"

عصر امروز معاون حقوقی وزارت ارشاد با کاتن‌پیر وکیل فرانسوی که پرونده شکایت ایران علیه ایران‌ستیزان هالیوود را دنبال می‌کند دیدار کرده و بر سر کلیات این همکاری به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مطبوعاتی معاون حقوقی و امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با الیزابت ایزابل کاتن پیر وکیل فرانسوی عصر امروز سه‌شنبه بیست و دوم اسفندماه در دفتر معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دنبال اکران فیلم ضد ایرانی "آرگو" برگزار شد.

در ابتدای نشست حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر مسعودپور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از الیزابت ایزابل کاتن پیر وکیل پرونده شکایت ایران از هالیوود به لزوم نگاه کردن به اتفاقاتی نظیر فیلم "آرگو" از زوایای مختلف اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: مساله حق طلبی در این پرونده جایگاه ویژه ای دارد. امیدواریم بخشی از این حق طلبی از طرف مجامع و موسسات بین المللی صورت گیرد و این نشست در راستای یکی از این منظورها تشکیل شده است.

مسعودپور در توضیح بیشتر در مورد وکیل فرانسوی پرونده شکایت ایران از هالیوود گفت: کاتن پیر پیش از این، وکیل برخی از پرونده های شخصیت های استقلال طلب بود و در این امر پیش قدم بوده و به نوعی دنبال پیگیری حقوق جمهوری اسلامی ایران در برابر فیلم‌های ضد ایرانی است.

وی با اعلام اتفاق نظر بر موضوع توافق‌نامه‌ای که با کاتن پیر درباره شکایت ایران از هالیوود امضا شده است، به مساله تجدیدنظر در جزئیات توافق‌نامه و مشکل فیلترشدن مفاد توافق‌نامه توسط مجامع بین المللی پرداخت و کاتن پیر نیز درباره مساله طرح‌شده از سوی مسعودپور عنوان کرد: چون تعطیلات ایران از پنجشنبه آغاز می شود و حالا نزدیک به آخر هفته است پیشنهاد می‌کنم تجدید نظرهایی که درباره جزئیات توافق‌نامه صورت خواهد گرفت از طریق ایمیل انجام شود تا من نیز به راحتی بتوانم آنها را مطالعه کنم.

معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم تهیه مستنداتی برای پرونده ایران را مطرح و تاکید کرد: بدون تردید برای تهیه این مستندات باید مقدمات و تمهیداتی را طی کنیم تا بتوانیم هرچه زودتر نظر نهایی‌مان را بدهیم.

مسعودپور در ادامه نشست مساله مهم ایران را هدف‌گذاری خصومتی برخی از قدرت‌های بزرگ جهان دانست و تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ غربی با هدف تبلیغاتی ایران را مورد هجمه خود قرار داده اند و این ظلمی بزرگ به ایران است و ما خوشحالیم که شما با یک نگاه و بینش فهیمانه و دلسوزانه وارد این عرصه شدید و قصد دفاع از حق دارید.

وکیل سابق روژه گارودی ضمن تایید سخنان مسعودپور عنوان کرد: هجمه غرب ناشی از مواضع و طبیعت هالیوود است که به پشتوانه صهیونیزم این اقدامات را انجام می دهد. حرکت ایران، حرکتی دقیق است و ما می‌خواهیم مقابل اقدامات ضد ایرانی هالیوود ایستادگی و آن را محکوم کنیم. در غیرمنطقی بودن این فیلم همین بس که حتی تیلور سفیر وقت کانادا و ریچارد دالتون سفیر سابق بریتانیا در ایران نیز به اغراق‌آمیز بودن آن اقرار کرده‌اند.

کاتن پیر که وکالت پرونده جنجالی کارلوس و برخی رهبران آمریکای لاتین را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، در ادامه افزود: ایران برای ما سمبل مقاومت در مسیر آزادیخواهی است. علیرغم فشارهای غرب بر ایران، حرکت‌هایی مشابه فیلم "آرگو" در جهت منافع صهیونیزم است نه غرب. اگر غرب آگاه شود درمی‌یابد که در این حرکت‌ها منافعی برای غرب وجود ندارد و من در این رابطه دوست دارم که در آزادیخواهی ایران سهیم باشم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعودپور نیز درباره اهمیت نقش کاتن پیر به عنوان یک وکیل فرانسوی اظهار کرد: از آنجا که کمپانی بزرگی که اسپانسر فیلم "آرگو" بوده فرانسوی است، وکالت کاتن پیر برای ما بسیار مورد توجه است. همچنین کاتن پیر وکیلی است که در مراکز حقوقی اروپا بر علیه تهیه‌کنندگان این فیلم وارد میدان شده، لذا پیگری وی به لحاظ روانی و سیاسی بسیار موثر است.

در حاشیه نشست مطبوعاتی معاون حقوقی و امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با الیزابت ایزابل کاتن پیر وکیل فرانسوی، تاخیر در برگزاری نشست به مدت سی دقیقه و تاخیر در تصمیم‌گیری پذیرفتن ورود خبرنگاران به نشست چنین نتیجه داد که بخش نخست گفتگوی مسعودپور با کاتن پیر به سمع و نظر اصحاب رسانه نرسید و به همین جهت پس از خروج کاتن پیر از نشست، یک نشست اختصاصی با اصحاب رسانه توسط معاون حقوقی و امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت و اطلاعات مربوط به ساعت اولیه نشست به خبرنگاران ارائه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016