دوشنبه 27 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهدید و محدودیت فعالیت تعدادی از نهادهای كارگری در قم

یک فعال کارگری در قم از محدودیت فعالیت تعدادی از انجمن‌های صنفی کارگری در این استان خبر داد و گفت: در صورت ادامه این روند، فعالیت این نهادهای صنفی متوقف خواهد شد.

«اکبر شوکت» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تعدادی از نهادهای كارگری از جمله انجمن صنفی «مایه کوبان» و انجمن صنفی «مسئولان فنی و کنترل کیفیت» که جمع زیادی از کارگران را نمایندگی می‌کنند، امروزه جایگاه خود را به سبب بی‌توجه‌ای و ناآگاهی مسئولان از وظایف نهادهای كارگری از دست داده و در شرف تعطیلی قرار گرفته‌اند.

دبیر خانه كارگر قم بهره گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های کارگری را دغدغه اصناف كارگری بر شمرد و تاکید کرد: اگر تشکل‌های صنفی کارگری توانمند باشند، می‌توانند مطالبات خود را از طریق مراجع رسمی به بهترین شکل پیگیری کنند و بخشی از وظایف اجرایی دولت را بر عهدئه گیرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در ادامه به ذکر مثالی از مشکلات انجمن صنفی مایه کوبان و مسئولین بهداشتی رده‌های دامپزشکی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه وظایف این صنف نظارت و بازرسی بر کار مرغ داری‌ها، کشتارگا‌ها و تولید کنند گان محصولات لبنی است، هم اکنون مسئولان مربوطه به جای استفاده از تخصص این افراد، به صورت غیر قانونی از افراد غیر متخصص و ناکار آمد استفاده می‌کنند.

آقای شوکت، تنها راه برقراری و پابرجایی فعالیت صنوف را استقلال اعضای آن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بعضی كارگران در واحد خود وظایف نظارتی بر عهده دارند، در صورت انجام وظیفه مرتبا از جانب کارفرما و یا سایر صنوف تهدید می‌شوند.

او به ذكر مثالی در این باره پرداخت و گفت: به عنوان مثال انجمن صنفی مسئولان فنی و کنترل و کیفیت که مسئولیت نظارت و بازرسی خطوط تولید و محصول تولیدی را بر عهده دارند، در صورت برسی کیفیت محصول تولید شده و بیان ایراد آن، از جانب کارفرما تهدید به اخراج می‌شود.

دبیر خانه کارگر قم در خاتمه ریشه مشکلات عرضه روابط کار را فقدان فضای همکاری و همدلی عنوان کرد و گفت: تشکل‌های صنفی کارگری مستقل و کارآمد می‌توانند این فضای همدلی را در عرصه روابط کار حاکم کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016