یکشنبه 13 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استخوان‌های ایرانی‌ ها می‌شکند

مصرف شیر در کشور 14درصد کاهش پیدا کرد. رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: کاهش مصرف شیر به عنوان اصلی ترین منبع کلیسیم، احتمال پوکی استخوان و شکستگی‌های استخوانی را افزایش می دهد و این در حالی است که در حال حاضر با مشکل پوکی استخوان رو به رو هستیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجله مهر: به گفته زهرا عبداللهی از سال گذشته با افزایش قیمت شیر خرید آن از سوی مردم تا 14 درصد کاهش یافته و با در نظر گرفتن تورم سال جاری، قطعا این روند تشدید می شود و مردم کمتر شیر می خرند.

او ادامه داد: در شرایطی که امروزه در زمینه پوکی استخوان با مشکلاتی مواجهیم، ادامه روند کنونی کاهش مصرف شیر می‌تواند بار بیماری‌ها و شکستگی‌های استخوانی را افزایش داده و هزینه‌های مراقبتی زیادی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، وزارت بهداشت سند ملی تغذیه و امنیت غذایی را با همکاری انستیتو تغذیه و موسسه ملی تحقیقات سلامت تدوین کرده که این سند پس از تصویب در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به شورای سلامت استان‌ها ابلاغ می‌شود تا در جهت بهبود امنیت غذایی اقدامات لازم صورت گیرد.

عبداللهی کنترل و ثابت نگه داشتن قیمت مواد غذایی را از مهم‌ترین شروط برقراری امنیت غذایی دانست و به ایسنا گفت: اهمیت این موضوع از آن جهت است که مردم باید توانایی خرید مواد غذایی مهم را داشته باشند. بر این اساس این مقوله در سند ملی تغذیه و امنیت غذایی مورد توجه قرار گرفته است.

تا پیش از این کاهش 14درصدی، سرانه مصرف شیر در ایران در بهترین وضعیت 95کیلوگرم در سال برآورد می شد. در حالی که استاندارد جهانی از حداقل 169کیلوگرم حکایت می کند و با این کاهش مصرف، سرانه شیر در ایران به کمتر از نصف استاندارد جهانی کاهش پیدا کرده است. رقمی که البته در برخی کشورهای اروپایی تا 300کیلوگرم در سال هم می رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016