دوشنبه 1 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان تامین اجتماعی تمام‌ هزینه‌های درمان “بیماری‌های خاص” را پرداخت می‌کند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ایران اعلام کرد که این سازمان از اول مهرماه تمامی هزینه‌های بیماران خاص را پرداخت می‌کند و ردیف بودجه این تصمیم نیز از بودجه سال جاری تامین شده است. این هزینه‌ها شامل تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیماران نیز می‌شود.

سید تقی نوربخش، روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه (۲۲ سپتامبر) در گفتگو با خبرگزاری “فارس” با اشاره به “امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت “تعاون، کار، و رفاه اجتماعی” و وزارت “بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی” گفت: «بر اساس این تفاهم‌نامه، از اول مهر تمامی هزینه‌های بیماران خاص از جمله کلیوی، هموفیلی، دیالیزی و… توسط سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.»

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، «تمامی هزینه‌های بیماران خاص به صورت ۱۰۰ در صد رایگان است و قیمت دارو‌ها نیز به سال ۹۱ بر می‌گردد».

آقای نوربخش این اقدام را «گام بزرگی در راستای حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه» دانست و با تاکید بر اینکه هم اکنون ۳۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، اضافه کرد: «رایگان شدن تمام هزینه بیماران خاص از جمله تجهیزات پزشکی آن‌ها اولین گام سازمان در راستای حمایت بیشتر است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان تامین اجتماعی تاکنون شصت درصد از هزینه‌های بیماران خاص را پرداخت می‌کرده است که با توجه به افزایش قیمت دارو در ایران در نزدیک به یک سال اخیر، مقدار قابل توجهی از هزینه‌‌ها را خود این بیماران می‌پرداختند. این موضوع باعث شده بود که خانواده‌های افراد مبتلا به این نوع بیماری‌ها طی ماه‌های اخیر بار‌ها در اعتراض به هزینه سنگین درمان آن، مقابل مجلس شواری اسلامی دست به تجمع اعتراضی بزنند.

از جمله، روز ۲۳ تیرماه گروهی از بیماران مبتلا به نقص ایمنی به همراه خانواده‌های خود مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند. تجمع کنندگان از افزایش داروی ۲۰ هزار تومانی این بیماری به ۳۰۰ هزار تومان خبر داده و گفته بودند که هزینه درمانی‌شان ماهیانه بالغ بر ۶ میلیون تومان است.

بحران دارو که با افزایش نرخ ارز در مهرماه سال گذشته آغاز شده بود، با تصمیم دولت دهم مبنی بر قطع ارز مرجع برای واردات دارو و جایگزینی آن با ارز مبادله‌ای، شدت گرفت به طوری‌ که داروهای داخلی تا سقف ۷۵ درصد و داروهای خارجی تا ۹۰ درصد، افزایش قیمت داشتند.

دولت یازدهم، پس از روی کار آمدن در مردادماه، در یکی از نخستین اقداماتش با اتخاذ یک «تصمیم ویژه» به واردکنندگان دارو و کالاهای اساسی اجازه داد که تا پایان سال جاری، این کالا‌ها را با ارز ۱۲۲۶ تومانی و بدون پرداخت ما‌به‌التفاوت آن با ارز ۲۴۷۰ تومانی ترخیص کنند و به این ترتیب، به بحران عدم ترخیص صد‌ها تن از این کالاها از گمرک که در ماه‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد شدت یافته بود، پایان داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016