جمعه 10 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داوود رشیدی: مسؤولان، تئاتر را از مظلومیت نجات دهند

داوود رشیدی معتقد است: تئاتر کشور مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، این پیشکسوت تئاتر و سینما در آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر در استان کرمانشاه، تئاتر را هنری خواند که همه هنرهای تصویری دیگر از آن سرچشمه گرفته‌اند.

وی زنده بودن را یکی از مهمترین ویژگی‌های تئاتر دانست و ادامه داد: تئاتر اجرا می‌شود و تمام می‌شود و اگر هم باز اجرا شود، تفاوت‌های ریزی با اجرای پییشن دارد که این تفاوت‌ها را فقط بازیگران متوجه می‌شوند، نه تماشاچیان و این در حالی است که هنر تصویری دیگری مثل فیلم ضبط شده است و می‌توان چندبار آن را بی‌تغییر پخش کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این هنرمند با انتقاد از اینکه "در کشور ما ردیف و بودجه‌ای برای تئاتر در نظر گرفته نشده است" خاطرنشان کرد: سینما و بسیاری از هنرهای دیگر، همگی ردیف و بودجه دارند، اما تئاتر در این بین مظلوم واقع شده است.

رشیدی از مسؤولان خواست توجه بیشتری به تئاتر دشته باشند و بودجه این بخش را زیاد کنند.

وی تصریح کرد: البته از چندی پیش نسیم خوبی در کشور شروع به وزیدن کرده است و مسؤولان جدید روی کار آمده‌اند که انتظار می‌رود این مسؤولان تئاتر کشور را از مظلومیت نجات دهند.

این پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما با اشاره به وجود استعدادها و نمایشنامه‌های خوبی که در تئاتر شهرستان‌ها هست، یادآوری کرد: انتظار می‌رود مسؤولان به تئاتر شهرستان‌ها هم توجه بیشتری داشته باشند.

در ادامه «احترام برومند»، همسر داوود رشیدی هم گفت: داوود رشیدی وقتی جوانان مشتاق به تئاتر را می‌بیند حس جوانی می‌کند.

وی عدم توجه به پیشکسوتان عرصه تئاتر را یکی از مهمترین دلایل مظلوم واقع شدن این هنر خواند و ادامه داد: حتی افرادی که در عرصه تئاتر فعالیت می‌کنند هم هنوز به خوبی نمی‌دانند داوود رشیدی و سایر پیشکسوتان برای تئاتر ایران چه کردند.

برومند ابراز امیدواری کرد روزی از طریق چاپ کتاب‌ها مردم بدانند که پیشکسوتان برای تئاتر ایران چه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016