یکشنبه 26 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

تيم کارشناسان برای بازسازی در برج آزادی مستقر شدند

مدير مجموعه برج آزادی با اشاره به استقرار تيم کارشناسان شهرداری در مجموعه آزادی از اجرايی شدن عمليات بازسازی اين برج طی روزهای آينده خبر داد.

غلامحسين شاه‌علی رئيس مجموعه برج آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اقداماتی که در راستای بازسازی و استحکام‌بخشی برج آزادی تا پيش از فرا رسيدن فصل بارندگی در پاييز بايد انجام گيرد اينگونه توضيح داد: خوشبختانه بعد از جلسات نهايی بسيار که آخرين آن حدود ۱۰ روز پيش در شورای شهر برگزار شد، تقريباً کارهای نهايی انجام شده و تيم مهندسان شهرداری در محل برج آزادی مستقر شده اند، کار مطالعاتی آنها رو به اتمام است و اميدوارم که طی روزهای آينده عمليات ساختمانی را شروع کنند.

او با اشاره به فاز اول بازسازی و مرمت بنای برج آزادی گفت:در فاز اول همه بخش هايی که به صورت حاد آبريزش داشت شامل بخش اداری و ضلع شمال بنای برج مرمت خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاه‌علی درباره تأمين هزينه مرمت برج آزادی هم بيان کرد: به اين منظور حدود ۵ ميليارد تومان هزينه خواهد شد و کم و کسر احتمالی آن را آقای مسجدجامعی رئيس شورای شهر تهران و حسينی معاون شهردار تهران وعده داده اند که تا آخر سال تأمين کنند.

مدير برج آزادی درباره زمان اجرايی شدن فاز اول مرمت برج يادآور شد: تأکيد بر اين است که در اولين فرصت عمليات بازسازی و مرمت برج شروع شود و تا قبل از پايان فصل گرما و شروع بارندگی ها به اتمام برسد.

شاه علی درباره مرمت ساير بخش های برج که به عنوان فازهای بعدی مطرح خواهد بود، اظهار کرد: اصل بنای برج آزادی خوشبخاته مشکل خاصی ندارد. فقط بحث کاشی‌کاری خود گنبد و نوار کاشی های ديواره بيرونی برج مطرح است که در حال مذاکره هستيم تا هم سازمان ميراث فرهنگی و هم شهرداری کمک کنند و اين مساله نيز در فاز بعدی مرمت شود.

وی با بيان اين که مرمت بنای برج آزادی با توجه به بالا رفتن سن آن کاری کاملاً طبيعی است، اضافه کرد: اجرايی شدن فاز بعدی مرمت برج آزادی مستلزم عملی شدن وعده های مسئولان و تأمين اعتبار مورد نياز آن است که اگر اين وعده ها عملی شود، فاز بعدی مرمت برج آزادی نيز همين امسال انجام خواهد شد چراکه بخش گنبد فيروزه ای برج آزادی در سطح داخلی بنا نيازمند مرمت است و ارتباطی با فصل بارندگی ندارد.

شاه‌علی در پاسخ به اين که آيا صدای ناله برج آزادی تهران در فصل بارندگی امسال متوقف خواهد شد يا خير؟ گفت: اين بستگی به کار تيم‌های کارشناسی شهرداری تهران دارد که البته همه از بهترين‌ها هستند ولی اميدوار هستيم اين تيم کارشناسی در مرحله اجرايی با چه سرعتی عمل کند که اميدواريم اين روند به گونه ای باشد که امسال نگرانی مردم و رسانه ها نسبت به وضعيت برج آزادی کاملاً برطرف شود.

مدير مجموعه برج آزادی درباره بحث مديريت اين مجموعه که محل اختلاف ميراث فرهنگی و شهرداری تهران است، توضيح داد: سازمان ميراث فرهنگی در قصه مديريت برج آزادی خيلی پر رنگ وارد نشد و حضور نيافت.

وی اضافه کرد: موضوع مديريت برج آزادی را به صورت جدی بنياد رودکی معاونت هنری وزارت ارشاد و شورای شهر و شهرداری تهران دنبال می کنند و قرار است به موازاتی که کارهای عمليات اجرايی مرمت برج انجام می شود، کميته ای تشکيل شود که مباحث مربوط به يگانه سازی مديريت مجموعه را دنبال کنند و به نتيجه برسانند.

شاه علی در بخش ديگری از سخنانش درباره مشکلات مجموعه برج آزادی يادآور شد: نکته اساسی در اين مجموعه، بحث دسترسی مردم به برج است که در جلسه اخير با شورای شهر قرار است طرح جامعی را مسئولان شهرداری تهيه کنند که البته در درازمدت به نتيجه خواهد رسيد اما اگر عملی شود، برج آزادی دوباره زنده می شود.

او درباره جزئيات اين طرح گفت: بر اساس اين طرح، قرار است فضای ترمينال غرب و پارک المهدی در جنوب آزادی و محدوده اطراف آن را در قالب يک مجموعه کامل در نظر گرفته شود و تمهيداتی انديشيده شود تا مردم از زيرگذر به عنوان پياده رو استفاده کنند و به اين ترتيب مردم با اطمينان خاطر بيشتری از برج آزادی ديدن خواهند کرد.

شاه علی با بيان اين که بسياری از مردم تهران مجموعه برج آزادی را به درستی نمی شناسند، متذکر شد: بسياری از مردم تهران فقط بنای سنگی آزادی را می شناسند و نمی دانند در زير اين مجموعه چه خبر است و به همين دليل تصور می کنند که هيچ دسترسی برای بازديد از اين برج وجود ندارد.

مدير مجموعه برج آزادی در خاتمه با تقدير از رسانه ها در راستای رسيدگی به بنای برج آزادی تصريح کرد: اگر حمايت رسانه ها و درج بيش از ۳۶۰ خبر درباره وضعيت بحرانی برج آزادی در رسانه ها نبود، اين اتفاقات حفاظتی و مرمتی برای برج به اين سرعت اتفاق نمی افتاد که از اين بابت بايد از همه رسانه ها تقدير و تشکر کنم چرا که اين برج نه متعلق به من و نه هيچ مدير ديگری است بلکه نماد و مرکز استقلال طلبی مردم ايران و محل برگزاری جشن های انقلاب است که متعلق به نسل بعدی مردم ايران نيز هست و لازم است که به درستی از آن حفاظت شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016