دوشنبه 27 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

عکاس محکوم به شلاق: نقد ما به مدیر کل میراث فرهنگی قزوین توهین آمیز نبود

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی ـ یکی از عکاسانی که با شکایت رئیس اداره میراث فرهنگی استان قزوین به شلاق محکوم شده است، می گوید نقدی که نسبت‌ به عکس‌های او منتشر کرده، توهین آمیز نبوده است. او اعتقاد دارد اگر پیشتر از عکس‌های حضرتی‌ها نقد می‌شد، تحمل نقد پذیری او بالا می‌رفت.

خلیل امامی یکی از دو عکاسی است که با شکایت رئیس اداره میراث فرهنگی استان قزوین به تحمل شلاق محکوم شده، در گفت و گو با خبرگزاری CHN ماجرا این شکایت را چنین توضیح می دهد: «چند سال پیش کتابی مصور درباره گردشگری استان قزوین منتشر شد که تقریباً همه عکس های این کتاب توسط آقای حضرتی‌ها گرفته شده بود. عکس‌های این کتاب از نظر من و دیگر دوستان عکاس خوب نبودند و ما نقد هایی به این کتاب داشتیم. حتی یک شخص عادی هم می تواند با مقایسه این عکس‌ها با عکس‌های دیگر متوجه بی کیفیت بودن این عکس‌ها شود. در مطلبی که منتشر کردیم ما به عکس و طراحی و صفحه بندی کتاب نقد داشتیم. آقای حضرتی ها در یاداشتی در پاسخ به انتقاد ما نوشت و در این یادداشت توهین‌هایی کرد از جمله این که من را «خرمگس و خفاش خونخوار» نامید. آقای عباس علی پور هم یادداشتی در پاسخ به یادداشت آقای حضرتی ها نوشت و بعد از این یاداشت بود که آقای حضرتی‌ها از ما شکایت کرد. البته باید تاکید کنم که یاداشت علی پور در مقایسه با یاداشت آقای حضرتی ها بسیار محترمانه بود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شعبه 102 دادگاه عمومی قزوین هفته گذشته با صدور حکمی، خلیل امامی و عباس علیپور دو تن از عکاسان قزوینی را به اتهام «توهین» به مدیرکل میراث فرهنگی این استان، به 75 ضربه شلاق محکوم کرد.

همه ما عکاس‌ها شغل دوم داریم
او در واکنش به این موضوع که رئیس اداره میراث فرهنگی قزوین گفته است یکی از افرادی که از آنها شکایت کرده، آبمیوه فروش است، می گوید: «ما نمی توانیم بطور کامل از عکاسی امرار معاش کنیم و مجبوریم شغل دیگر داشته باشیم. آقای علی پور هم در کنار عکاسی، مغازه آبمیوه فروشی دارد، اما شغل ایشان عکاسی است و تاکنون در 10 ها نمایشگاه گروهی در شهر قزوین شرکت کرده اند.

امامی در ادامه اظهاراتش با تاکید بر این که «بدون شک به این حکم اعتراض خواهیم کرد»، تصریح می کند: «به نظرم این یادداشت توهین آمیز نبود. آقای حضرتی ها پیش از این هم عکس هایشان در کتاب هایی منتشر کرده بودند. اما پیش از این کسی ایشان را نقد نکرده بود. به نظرم اگر عکس های ایشان پیش از این نقد می شد، تحمل نقد پذیریشان بالا می رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016