دوشنبه 3 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

اولين نمايش با من از دريا بگو با حضور شيرين عبادى در جشنواره مونترال به جعفر پناهى تقديم شد

ebadiAlameZmovie1.jpeg
شب گذشته در بيست و ششمين سالگرد كشتار ٦٧، فيلم مستند/ داستانى "با من از دريا بگو" در جشنواره جهانى فيلم مونترال با حضور خانم شيرين عبادى مدافع حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل، رضا علامه زاده كارگردان، و بيژن شاهمرادى تهيه كننده فيلم به نمايش درآمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علامه زاده پيش از نمايش فيلم در سخنانى كوتاه گفت:
من قرار نيست حرفى بزنم چون حرفهايم را در فيلمى كه خواهيد ديد زده ام ولى نمى توانم اين فرصت را براى يادآورى برجسته ترين فيلمساز كشورم از دست بدهم؛ فيلمسازى كه چندسال است از فيلمسازى محروم است.

فكر كنم بدانيد منظورم كيست: أقاى جعفر پناهى.

جعفر پناهى پنج سال پيش در همين جشنواره رئيس هيأت داوران بود. او در اقدامى مسولانه اعضاى هيأت داوران را قانع كرد كه در حمايت از جنبش سبز كه ايران و جهان را تكان داد شال سبز به گردن بياندازند.

ebadiAlameZmovie2.jpeg

چند ماه پس از بازگشت به ايران پناهى با اتهامى واهى دستگير شد و سال بعد از آن در دادگاه انقلاب به شش سال زندان و بيست سال محروميت از فيلمسازى، فيلم نامه نويسى و حتى مصاحبه با رسانه هاى ايرانى و خارجى محكوم شد، و البته به علاوه ى ممنوعيت خروج از كشور بجز سفر حج براى زيارت!

من و تهيه كننده فيلم كه اينجا حضور دارد و ديگر همكارانم در اين فيلم افتخار داريم اين اولين نمايش جهانى "با من از دريا بگو" را به جعفر پناهى، فيلمساز آگاه و مسئول وطنمان تقديم كنيم.

ebadiAlameZmovie3.jpeg

هر بار علامه زاده نام جعفر پناهى را مى برد تماشاگران با كف زدن هاى پرشور به اين فيلمساز برجسته اداى احترام مى كردند.

خانم شيرين عبادى پس از نمايش فيلم بر صحنه رفت و آنچه در دهه ى هشت و بويژه در تابستان ٦٧ در ايران رخ داد را خونين ترين دوره از تاريخ معاصر ايران خواند كه در آن هزاران تن از جوانان ايرانزمين جانشان را از دست دادند.

عبادى در سخنانى پرشور از دردى كه مادران خاوران در ربع قرن اخير كشيده اند گفت، و خواست آنان را نه انتقام جويانه بلكه روشن شدن آمران و مجريان اين جنايت دانست كه براى پيشگيرى از تگرار فجايعى از اين دست ضرورى است. او خواست ديگر خانواده ى قربانيان را اجازه برپائى بناى يادبودى در گلستان خاوران دانست تا ياد جانباختگان تابستان ٦٧ رو به فراموشى نگيرد.

ebadiAlameZmovie4.jpeg

عبادى در پايان تاكيد كرد كه با همه ى مشكلاتى كه رژيم اسلامى تا كنون براى مادران خاوران فراهم كرده آنان همچنان دست از مبارزه نكشيده و هرساله ياد عزيزانشان را گرامى مى دارند.

اولين نمايش "با من از دريا بگو" در سالنى مملو از تماشاگر با ابراز احساسات گرم حضار نسبت به سخنان خانم عبادى پايان گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016