یکشنبه 4 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

ساسان سپنتا درگذشت

ساسان سپنتا، ‌پژوهشگر فرهنگ و هنر و فرزند عبدالحسين سپنتا، درگذشت.

به گزارش خبرنگار ايسنا،‌ ساسان سپنتا شامگاه گذشته،‌ سوم آبان‌ماه،‌ بر اثر عارضه سکته در سن ۸۰ سالگی از دنيا رفت.

دانش سپنتا‌ - فرزند ساسن سپنتا - در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت:‌ پدرم شب گذشته در منزل درگذشت و فردا مراسم تشييع او برگزار و در قطعه هنرمندان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی هم‌چنين مراسم ختم اين هنرمند، چهارشنبه،‌ هفتم آبان‌ماه در مسجد المهدی مرداويج اصفهان از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار خواهد شد.

مهناز بقراطيان، - همسر اين هنرمند - نيزبه خبرنگار ايسنا گفت: مراسم خاکسپاری به دليل اينکه منتظر رسيدن فرزندانشان از خارج از کشور هستند، دوشنبه يا سه‌شنبه خواهد بود.

به گزارش ايسنا،‌ ساسان سپنتا که پژوهشگر و مولف در حوزه زبان‌شناسی، ادبيات و موسيقی ايرانی بود و بيش از ۱۵۰ مقاله منتشر کرده است،‌ فرزند عبدالحسين سپنتا‌ کارگردان اولين فيلم ناطق ايرانی با نام «دختر لر» است و به همين دليل از او باه عنوان پدر سينما ناطق ايران ياد می‌شود.

ساسان سپنتا سال گذشته در گفت‌و‌گويی با خبرنگار ايسنا به مناسبت ۱۰۵ سالگی سالروز تولد پدرش در مرور بخشی از خاطرات خود گفته بود: سال ۱۳۳۴ که در دانشگاه تهران تحصيل می‌کردم و موسيقی را نزد استاد صبا، کلنل وزيری و روح الله خالقی ياد می‌گرفتم، به سختی توانستم صفحات قديمی از آثار اين اساتيد را پيدا کنم. ضمن اينکه تعداد زيادی از صفحات مربوط به اين افراد به ويژه مرحوم خالقی (آهنگساز سرود ای ايران) که جمع‌آوری شده بود، در سال ۵۸ ناپديد شد و شايد هم به تاراج رفت. با اين وجود برخی از آثار مربوط به پدرم را در اختيار آقای جمال اميد قرار دادم که او هم به موزه سينما داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016