چهارشنبه 13 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

ممنوعيت فيلمبرداری از کنسرت‌های مخصوص بانوان

باشگاه خبرنگاران - حسين نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتشار فيلم‌هايی از کنسرت بانوان و کليپ‌های تک خوانی زنان در شبکه‌های ماهواره‌ای مربوط به اين دوره نيست.

حسين نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پخش و انتشار کليپ‌ها و کنسرت‌های بانوان در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مجوزهايی که برای کنسرت‌های بانوان داده شده با حفظ شرايط تعيين شده است يعنی به هيچ وجه کسی اجازه فيلم برداری از کنسرت‌های مخصوص بانوان را ندارد.

وی ادامه داد: کنسرت‌های بانوان در انحصار خانم‌ها است، حتی گروه مديريتی و اجرايی نيز از گزوه بانوان هستند و چنانچه کسی بخواهد فيلم برداری کند با آنها برخورد می‌شود و با افرادی که درخواست چنين مجوزی دارند شرط می‌شود که نبايد تحت هيچ شرايطی از اينگونه برنامه‌ها فيلبرداری شود؛لذا اگر تصويری از چنين برنامه‌هايی تهيه شود ما برخورد قانونی می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکيد بر اينکه موسيقی بانوان در انحصار خانم‌ها است بيان کرد: همچنين در گروه‌های موسيقی که به صورت هم خوانی است و يا نوازنده‌های خانم حضور دارند برنامه آنها بايد با شرايط تعيين شده با حفظ حجاب خانم‌ها در رعايت شئونات قانونی و شرعی برگزار شود.

وی افزود: بنابراين اگر ما مشاهده کنيم فيلمی از مجلس مخصوص خانم‌ها توليد شود اين را به عنوان حرکت غير قانونی تلقی می‌کنيم و تاکنون هم در طول يک سال و نيم دولت يازدهم هيچگونه فعاليتی در اين رابطه صورت نگرفته است و فيلمی از مجلس خانم‌ها پخش نشده است.

نوش آبادی عنوان کرد: چنانچه در بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای يا در برخی از شبکه‌های مجازی فيلمی که گويای حضور فيلمبردار بوده پخش می شود، ارتباطی با دولت جديد ندارد و ممکن است اين فيلم‌ها در موقعيت‌های ديگر و در گذشته منتشر شده باشد.

وی تصريح کرد: تاکنون مجوزهای صادر شده برای کنسرت بانوان فقط برای خانم‌ها به صورت زنده پخش شده و هيچ کس حق فيلم‌برداری نداشته و ما به شدت اين موضوع را تکذيب می‌کنيم.

نوش‌آبادی با اشاره به مجوز گروه‌های موسيقی بانوان اظهار داشت: مجوزی که بعضی از گروه‌ها دارند برای توليد برنامه‌های قانونی و با مجوز است يعنی صدور مجوز برای يک موسسه هنری يا گروه موسيقی و دليل بر ان نيست که فيلم يا برنامه‌ غير مجاز تهيه کنند.

وی ادامه داد: تهيه هرگونه موسيقی غيرمجاز در زيرزمين و پنهانی جرم است و توليد و توزيع و پخش آن جرم ديگری دارد بنابراين گروه دارای مجوز برای اجرای بايد مجوز دوم بگيرد.

نوش‌آبادی اظهار داشت: صرف داشتن مجوز، دليل بر توليد هر گونه فيلم نخواهد بود و اگر اين گونه باشد برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر آنکه آيا تاکنون گروهی شناسايی شده است که با آن برخورد صورت بگيرد، اظهار داشت: اگر چنين مواردی اتفاق بيفتد تذکر داده می‌شود و اگر اصرار داشته باشد پروانه فعاليتش لغو می‌شود و موسسه دارای مجوز فعاليت‌های هنری به طور حتم لغو پروانه می‌شود.

نوش‌آبادی تصريح کرد: اکنون گروهی را مشاهده نکرديم که توليد موسيقی زيرزمينی و آن را در شبکه‌های ماهواره ای پخش کند. البته فيلم‌هايی به طور پنهانی ساخته شد و در جشنواره‌های خارجی هم به نمايش گذاشته شد اما ما برخورد کرديم در واقع انها را غيرقانونی دانستيم چرا که برخلاف قانون بوده و مسئوليتی هم متوجه ما نيست و بدون مجوز بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016